Klacht: Opzeggen net na ontvangst van installatiepakket.

op 19 oktober 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Wij hebben ongeveer een maand geleden ons aangemeld voor een abonnement bij Tele2 (overstap van UPC). Na bijna een maand niets gehoord te hebben, vorige week woensdag geinformeerd hoe de stand van zaken was. Het pakket was net die dag verstuurd. Vrijdag (14-10) het pakket ontvangen (2 dagen nadat ons abonnement inging, blijkbaar) maar bij aansluiten direct een aantal problemen. Tot op heden werkt de tv -aansluiting niet, we hebben adsl internet (terwijl we kabel verwachtte = nergens op de website te vinden en adsl is toch uit het stenen tijdperk?) dat supertraag is.
Tot slot kwamen we erachter dat ons tv abonnement niet opgezegd is bij de easy overstapservice, dus we zitten nog 1,5maand met een dubbel abonnement. Heel fijn dus… Kortom, we wilden per direct opzeggen want met zo’n start verwachten we een niet veel beter vervolg. Dus dachten we op tijd (binnen 7 dagen bedenktijd) op te zeggen en kosteloos terug te kunnen naar UPC. Via de klantenservice krijgen we bericht dat de bedenktijd middels een brief aan ons bekend is gemaakt (nooit een brief ontvangen, stuur dan gewoon een mail, die verdwijnen niet met de postbode), en dat deze allang verstreken is. Kortom, we kunnen van tele2 af met een afkoopsom van 400 euro.

Per direct kosteloos opzeggen.

Bericht van Tele2

6 jaren geleden - Beste Esterkes, Het spijt me dat de start van je abonnement niet naar tevredenheid gelopen is. Op onze site vind je alle informatie over onze abonnementen. Hier staat ook bij vermeld dat het om een ADSL verbinding gaat. Omdat ik het vervelend vind dat je er bij de klantenservice niet uitgekomen bent, ga ik alsnog kijken wat ik voor je kan doen. Ik kom hier z.s.m. op terug! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

Bericht van Tele2

6 jaren geleden - Beste Esterkes, Mijn collega heeft gisteren geprobeerd om telefonisch contact op te nemen. Ik heb echter begrepen dat je geen telefonisch contact wenst. Zonder telefonisch contact is het helaas niet mogelijk om een passende oplossing te bespreken. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 21 oktober 2011 om 12:12 geantwoord

Zonder telefonisch contact is het helaas niet mogelijk om een passende oplossing met de klant te bespreken.

Reactie van de melder van de klacht Esterkes

6 jaren geleden - Sorry, maar daar klopt niets van. Mijn vriend heeft uw collega gesproken. En uw collega blijft volhouden dat de opzegtermijn 7 vanaf afsluiten is. Terwijl we in het wetboek andere regels gevonden hebben.

Bericht van Tele2

6 jaren geleden - Beste Esterkes, Indien je alsnog telefonisch contact wenst hierover dan hoor ik het graag! Zou je me in dat geval willen laten weten op welke datum/tijdstip en op welk telefoonnummer je bereikbaar bent? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

Reactie van de melder van de klacht Esterkes

6 jaren geleden - We willen alleen telefonisch contact mits er een oplossing is. De melding dat de opzegtermijn 7 dagen is vanaf afsluiten hebben we ondertussen wel gehoord. Terwijl we bewijzen aandragen dat dit juridisch niet klopt. Dus voor een echte oplossing zijn wij wel bereikbaar op het bekende mobiele nummer. Liefst in de avonduren. Groeten Ester

Bericht van Tele2

6 jaren geleden - Beste Ester, De wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen gaat in na de aanmelding van het abonnement. Wanneer je de aanmelding niet binnen deze 7 werkdagen annuleerd wordt de oplevering van het abonnement in gang gezet. Omdat je aangeeft dat je geen bevestigingsbrief ontvangen hebt, wil ik graag alsnog een passende oplossing bieden. Ik heb mijn collega daarom gevraagd om 's avonds contact met je op te nemen hierover. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

Bericht van Tele2

6 jaren geleden - Beste Ester, Ik heb van mijn collega begrepen dat er alsnog telefonisch contact is geweest voor een passende oplossing. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2

Heeft op 27 oktober 2011 om 15:39 geantwoord

Eindelijk opgelost. Jammer dat hier zoveel tijd en telefoontjes overheen gingen (ook al voordat ik een klacht indiende bij klacht.nl). De waardering is ook mede door het voorafgaande aan deze klacht zeer laag uitgevallen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Esterkes