Klacht: Opzeggen bij betalingsachterstand NIET mogelijk bij T-Mobile, afgerond 2-jarig abbo

op 09 september 2011 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Bij T-Mobile is het schijnbaar gebruikelijk je abonnement stilzwijgend te verlengen wanneer je abonnement volledig is afgerond en dat volgens dezelfde prijs en condities (behalve dan een maand opzegtermijn). Ik vind dat niet juist omdat je toestel is afbetaald en je dus teveel betaald voor je abbo wat eigenlijk geen abbo meer is, de abbo periode is al voorbij/voltooid/compleet. De prijs van je toestel dat verrekend zit in de totaalprijs van je abbo moet er gewoonweg vanaf, eigenlijk moet dat dan een omgezet worden in een SIM-only variant ben ik van mening.

Ik heb meerdere keren met T-Mobile hierover contact gezocht maar geen reactie op mijn vraag en uiteindelijk heb ik de automatische incasso geblokkeerd. Nogmaals contact gezocht met T-Mobile en nog steeds geen reactie. Naar de T-Mobile winkel in Delft gegaan maar daar word je zeer onvriendelijk te woord gestaan (en niet geholpen om een oplossing te vinden), ik moest het zelf allemaal uitzoeken en een nummer bellen. Uiteindelijk gedaan, diverse keuzemenus later, werd meerdere malen doorverbonden en uiteindelijk moest ik weer een ander nummer bellen. Hoe kwaad wil je een mens krijgen? Bij een nieuw abonnement kan alles maar als je ergens problemen mee hebt kun je het zelf uitzoeken, schandalig. Hier ben ik ongeveer een maand mee zoet geweest en dacht ik zeg mijn abonnement op (via de website) maar dat kon niet! Je kunt niet je abonnement opzeggen als je een betalingsachterstand hebt, dat is ronduit belachelijk mede omdat het 2-jarig abonnement al lang is afgerond en geen betalingsverplichtingen heb zoals dat voor een 2-jarig abonnement geldt, die twee jaar moet je dan volmaken en dat kan ik begrijpen maar dit niet!

Met andere woorden, je blijft dus vastzitten aan T-Mobile met het gevolg dat je weer een rekening krijgt. Uiteindelijk weer twee e-mails gestuurd en nu is het wel gelukt, de helpdesk heeft voor mij het ‘abonnement’ afgesloten maar moet nog twee facturen betalen. Dat wil ik niet betalen omdat ik niet de mogelijkheid had mijn ‘abonnement’ op te zeggen en T-Mobile rekeningen bleven sturen ondanks dat ik ervan af wilde maar niet kon opzeggen! In die tussentijd heb ik ook geen gebruik kunnen maken van mijn SIM-kaart vanwege de zogenaamde betalingsachterstand.

Nogmaals, als je abonnement nog niet is voltooid/afbetaald kan ik mij voorstellen dat je niet kunt opzeggen wanneer je een betalingsachterstand hebt. Maar in mijn situatie kan ik mij dat niet voorstellen! Alles is netjes afbetaald, zo ook de telefoon en is dus mijn eigendom!

Dus nu zit ik met twee rekeningen in mijn maag die volkomen hadden kunnen worden wanneer ik had kunnen opzeggen via de website, daarom wil ik deze rekeningen niet betalen omdat ze voorkomen hadden kunnen worden wanneer ik had kunnen opzeggen wanneer ik dat had gewenst.

Ik wil dus dat deze rekeningen komen te vervallen en minimaal een excuus ontvangen. Ik wil op voorhand aangeven, omdat ik er al zolang mee bezig ben, dat ik de uren (want daar praten we over) in rekening breng (ik ben zelfstandig ondernemer), deze werkwijze aankaart bij de OPTA, Joep van het Hek tip over dit alles, TROS Radar etc ofwel de publiciteit opzoek om dit probleem aan te kaarten en mensen in te lichten over deze praktijken.

Ik reageer zo omdat ik er al zo lang mee bezig ben, geen antwoord krijg en nu ben ik er wel klaar mee. T-Mobile kan mijn uitingen voorkomen door te correct te reageren op mijn schrijven, te herkennen dat het fout betreft en deze wenst te corrigeren dus de twee rekeningen ongedaan maakt.
En als T-Mobile netjes is betaald T-Mobile ook een vergoeding of geld terug voor de maanden waarover teveel betaald is t.o.v. een SIM-only abbonement en een vergoeding van de 300 belminuten waar ik nu ook naar kan fluiten.

Dus T-Mobile, reageer en doe dit correct!

- Twee laatste rekeningen ongedaan maken
- resitutie van teveel betaalde kosten voor afbetaalde telefoon over de maanden na afloop abonnement
- Vergoeding voor de ongebruikte belminuten
- Een excuus

Reactie van de melder van de klacht interurbia

3 maanden geleden - Nooit opgelost door T-Mobile maar is wel aangekaart, zie: http://nos.nl/artikel/2119123-hoe-krijg-ik-geld-terug-voor-gratis-toestel.html Gaat over hetzelfde, namelijk teveel betalen voor je toestel! Wegblijven bij KPN (dievenclub #1), T-Mobile (dievenclub #2).... en wellicht nog meer. Telecom = belazeren. Installeer een VOIP applicatie op je phone en bel via WIFI, gun de uitknijpers niets.

Alle klachten die gemeld zijn door interurbia