Klacht: Opnieuw verpakt, inhoud onvolledig

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren een pakket ontvangen vanuit het buitenland (een ‘poot’ voor een vloerlamp. De poot is helemaal gebroken en er ontbreekt een onderdeel waardoor hij niet in elkaar gezet kan worden. Postnl heeft de poot in plastic opnieuw verpakt (zoals vermeld op het plastic), terwijl het bedrijf in het buitenland deze poten in een doos verzend. Hoe kan dit? Wie beslist bij postnl om dit pakket op deze waardeloze en breekbare manier opnieuw te verpakken. Dit kan toch niet? Nu moet de poot opnieuw verzonden worden vanuit het buitenland en moet ik opnieuw 40 euro aan douane-kosten betalen

Vergoeding van 40 euro voor de douanekosten die ik opnieuw moet betalen. Het buitenlandse bedrijf stuurt gelukkig een nieuw exemplaar op (wat overigens wel een aantal weken duurt).

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 10:31 geantwoord

Geachte mevrouw Pieterse,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel kwalijk dat u uw bestelling beschadigd heeft ontvangen zonder de originele verpakking. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een klacht is aangemaakt naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice. Onze onderzoeksafdeling heeft dit momenteel nog in behandeling en u zult hier nog bericht over ontvangen.

Heeft op 20 december 2017 om 10:42 geantwoord

Er is niks opgelost. We hebben een mail gehad van postnl dat de schadevergoeding via de verzender loopt. Ik begrijp dat deels, maar ik wil ook weten hoe het kan dat ons pakket zomaar opnieuw verpakt wordt en dat niemand ons kan vertellen wat hier de reden van is. We moeten nu weer weken wachten op onze zending én opnieuw hiervoor douanekosten betalen. Wie gaat die vergoeden dan? Het lijkt mij een fout van postnl, maar ik hoor niks over een tegemoetkoming.

Alle klachten die gemeld zijn door apiko