Klacht: Oplichting en slecht service

op 24 juli 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Via Facebook kreeg ik een advertentie te zien over een detox en er stond werkelijk uitproberen gratis gedurende 10 dagen! Maar ook niet echt aangegeven dat je voor de 10 dagen het product terug moest sturen.
Voor de 10 dagen kreeg ik al een factuur binnen van 99€
Door het schrik ben ik gaan bellen en heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet accepteer e dat ik het product terug zou sturen ,ongeacht het feit dat je in 10 dagen niet eens kan beoordelen of het product werkelijk doet wat ze beloven. Bulshit allemaal want toen ik het retour sticker probeer te invullen ging ieder keer iets mis.
Het bestelling nr kwam niet overheen met het ordernummer enz enz.
Conclusie dit heeft net zolang geduurd tot dat mij termijn om de product terug te sturen was afgelopen.
Heb 10 duizend email gestuurd maar vervolgens werd mijn factuur als maar hoger . I v m mijn werk tijden en werkrooster had ik ook niet alle tijd om dit te regelen. Weer bellen en mailen maar zonder resultaat .

Vervolgens naar 3 weken lukt mij de product terug te sturen op betaling ook nog en tot mijn grote schrik kreeg ik het bericht dat de retour zending werd niet geaccepteerd en als ik de zending terug wou hebben zou ik weer moeten betallen 5€ en plus een factuur die inmiddels al op 112€ liep,

Dit is natuurlijk heel erg en ik voel me enorme opgelicht door deze bedrijf die 112€ hebben gekregen van mij en plus ook nog het product dus ik ben hier zo teleurgesteld over dat ik niet meer weet wat doen.
Wij werken zo hard om aan onze dagelijks kosten te komen en dan zijn van deze bedrijven die rijk worden op onze kosten en een verschrikkelijk manier van de consument te misleiden .

Ik hoop echt diep dat er hier iets word aangedaan want ik ben gewoon in stad om een advocaat in handen te nemen om dit terug te draaien.

Mijn dank is groot,

Carla

Ik zal pas tevreden zijn als ik me geld terug krijgt en dat zulk advertenties per direct worden verwijderen uit de social media

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Bralex

2 weken geleden - Beste Carla Castro, Wij hebben op al uw emails gereageerd. Wat jammer dat u aangeeft dat het niet zo is. Ik zal nogmaals onze actie uitleggen; U krijgt een kuur van 30 dagen, waarvan u 10 hele dagen mag testen. Op de 10de dag dient u zelf een keuze te maken. 1) U besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen en u betaald de bijbehorende factuur. 2) U besluit niet door te gaan met de kuur van 30 dagen, dit kan natuurlijk. Dan kunt het geopende pakket retourneren en dient u ervoor te zorgen dat het geopende pakket uiterlijk op de 14de dag bij onze webshop te zijn gearriveerd. Uiteraard zullen wij, indien u binnen dit termijn zich bevindt de factuur crediteren. Voor gesloten verpakkingen gelden de regels; 14 dagen kunt u zich herroepen en dan dient er voor te zorgen om het pakket binnen 14 dagen bij ons te laten arriveren. Vergeet daarnaast niet dat onze aanbieding zeer uniek is en het bijzondere aan onze actie is nu juist dat u het mag testen. Normaal gesproken kunt u niet testen omwille van hygiënische redenen bij supplementen. Wat vervelend dat u onze aanbieding verkeerd heeft begrepen. Alleen u bent wel akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en alles staat ook heel duidelijk op onze website vermeld, echter moet het wel gelezen worden. Wij kunnen kosteloos uw afgekeurde retour pakket naar u terugsturen, zodat u niet met lege handen komt te staan. Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Laura

Reactie van de melder van de klacht Soniacastro

1 week geleden - Klopt helemaal , maar wat jullie niet vermelden is het terugsturen en wat er helemaal mis gaat als we de product terug willen sturen ! Daar was ik heel eeg teleurgesteld over omdat ik op geen enkel manier het retour formulier kon invullen om het product terug te sturen ! U heeft het bewijs gezien op het pakket omdat ik met een gewon adres stikker alles hebt terug gestuurd ! En op eigen kosten ook nog erbij ... maak dan een makkelijk retour service zodat mensen niet de fout ingaan , of is dit juist wat jullie willen zodat iedereen te laat is met het retour zenden van het product ! Kassa zou ik zeggen ! Diep teleurgesteld in jullie service en dat is het waardevol iets in een bedrijf," het service voor de consument" Heb trouwens al meer klachten over jullie gezien , dus wel tijd om iets aan te doen beste Bralex !! MVG

Alle klachten die gemeld zijn door Soniacastro