Klacht: Oplichting

op 20 maart 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

In een advertentie over afvallen en afslankpillen kon ik de eerste maand pillen gratis uitproberen. Die heb ik dus besteld. Kreeg ze snel in huis….met een schrijven erbij. Hierop stond duidelijk dat de bestelling gratis was. Saldo € 0.00. Doordat het dus niet om een factuur ging heb ik deze gelijk weggegooid. Nu anderhalve maand later krijg ik ineens een aanmaning van € 124.91 €.
Ik heb gelijk Bralex gebeld….maar ik moet het bedrag betalen. Ook de 25 € sommatie kosten. En de 99.91 € voor de 2 potjes pillen…..wat overigens veel te duur Is!!!! Bralex geeft als antwoord dat het op hun site duidelijk vermeld staat van binnen 14 dagen terug zenden en dan Is het gratis. Nu dit Is niet wat ik gelezen heb. De brief die er dus bij zat heb ik weggegooid. Dus heb ik geen bewijs. Het Is een oplichting bedrijf. Ik waarschuuw anderen hier niet te bestellen!!!! Er staan genoeg recenties op internet over dit bedrijf en die z’n allemaal behoorlijk negatief en getuigd dat dit bedrijf aan oplichting…bedrog en misleiding doet!!!!! Het bedrijf afterpay Billing die heeft mij wel netjes geholpen…..nl. 2 eerdere mails die bij mij in m’n spam belandt waren en dus niet waren geopend daarvan hoef ik geen sommatie kosten meer te betalen. Dus 25 € worden door Billing kwijt geschonden. Dat vind ik netjes. Nu Bralex nog. Rekening blijft open staan van 99.91 €
Deze ga ik niet betalen! Oja de pillen werken ook noggeeneens!!

Als ik kwijtschelding van de €99.91 krijg. Het was tenslotte gratis 1 maand uitproberen. En op bijgesloten schrijven stond 0.00 €

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 23 maart 2017 om 12:45 geantwoord

Geachte Linda-Esther Spuij,

Naar aanleiding van uw klacht willen wij u het volgende berichten:

Op d.d. 27 januari 2017 heeft u een bestelling geplaatst. Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan wij er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan.

U heeft een bevestigingsbrief ontvangen van ons met een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft van Billink ook een bevestigingsbrief dan wel een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan.

Ten tijde van uw bestelling staat er boven in wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden.

U heeft op d.d. 30 januari 2017 het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen.

Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden. Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen.

Deze gehele uitleg staat ook op de website waar u heeft besteld, hier heeft u nogmaals de links:

Op dit moment bent u ruimschoots over uw retour termijn, waardoor u het pakket niet meer kan retourneren.

Om u tegemoet te komen in deze kwestie kunnen 35 procent crediteren van uw factuur.

In afwachting van uw reactie.

Laura
Bralex Webshops B.V.

Bericht van Bralex

3 maanden geleden - Geachte Linda-Esther Spuij, Ondanks dat wij u tegemoet willen komen in deze kwestie, hebben wij u aangeboden om puur uit coulance 35 procent te crediteren van uw factuur. Echter wuift u ons aanbod af. Helaas kunnen wij dan ook niks meer betekenen in deze kwestie en wensen wij u ondanks dit alles een prettige dag toe. Laura Bralex Webshops B.V.

Heeft op 27 maart 2017 om 17:41 geantwoord

Hallo Laura.

Kunnen we het eens worden als ik 50% van het aankoopbedrag betaal? Dat komt dan neer op 50 Euro.

Ik hoor het graag van je

Met vriendelijke groet van Esther Spuij

Bericht van Bralex

2 maanden geleden - Geachte Esther Spuij, Wij kunnen u tegemoet komen om 35 procent te crediteren op uw lopende factuur. Wij zullen dit vandaag in orde maken en u zult een herziende factuur ontvangen. Met vriendelijke groet, Laura Fenanlamber Bralex Webshops B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Esther linda