Klacht: Oplichters verhogen PREMIE

op 17 juni 2017 over Allsecur in de categorie Verzekering

Premie autoverzekering gaat omhoog ipv omlaag na 2 schadevrije jaren.

Ik bel om dit foutje te melden/corrigeren.

Krijg ik een uitleg: omdat ik 2 jaar geleden met een premie akkoord was en de kosten omhoog zijn gegaan voor slechte bedrijfsvoering, is de premie nu hoger.

Voor nieuwe klanten geldt dit niet, want die moet je eerst binnenlokken.
Als ik de lagere premie op de site wil, moet ik opzeggen en opnieuw afsluiten, maar dan hebben ze minimaal 1 maand wachttijd, zodat dit niet kan.

Nou je kunt denken dat je slim bent allsecur, maar dit is echt op het randje van oplichting of hoe je het netjes wilt noemen moet je maar zelf weten, maar dit gaan meer klanten niet pikken.

Waarschuwing vantevoren dat ze de premie gaan verhogen na 1 of 2 jaar bij het afsluiten zou er op zijn minst moeten zijn.
Ook even kijken wat kifid etc hiervan vinden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 20 juni 2017 om 16:02 geantwoord

Beste K.G. Koning,

Eerst wil ik je bedanken dat je sinds 2015 klant van ons bent. Ik vind het erg jammer dat je ontevreden bent over de nieuwe premie en het over mogelijke oplichting hebt. Blijkbaar is de reden van de stijging niet goed uitgelegd, want we hebben onze premies niet verhoogd door een slechte bedrijfsvoering of omdat je geen nieuwe klant meer bent. Wel hebben we te maken met meer en hogere schades. Onze premies berekenen wij onder andere op de schadelast.

Elk jaar berekenen wij je premie opnieuw. We houden dan rekening met de meest recente informatie, zoals je schadevrije jaren en algemene schadegegevens. De premie die wordt berekend, wordt vastgezet voor het hele volgende verzekeringsjaar. Als we de premie niet vastzetten, dan kan je premie tussentijds lager maar ook hoger worden. Dit is niet wenselijk, omdat je dan niet weet waar je aan toe bent.

Helaas kan het voorkomen dat je premie stijgt. We willen natuurlijk dat je nog lang klant blijft, maar als je dit niet wil dan kun je de verzekering per dag opzeggen. Mijn advies is om eerst een nieuwe verzekering af te sluiten en pas na de bevestiging je verzekering bij ons te beëindigen. Zo voorkom je dat je auto onverzekerd kan zijn.

Je kunt hetzelfde kenteken niet binnen twee maanden opnieuw bij ons verzekeren, omdat het niet de bedoeling is dat klanten een lopende verzekering opzeggen en meteen weer bij ons aanvragen voor een lagere premie. Het is ook mogelijk dat juist nieuwe klanten een hogere premie betalen dan bestaande klanten. In dat geval verhogen we tussentijds ook niet de premie van bestaande klanten.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Rebecca van het Klachtenteam

Reactie van de melder van de klacht K.G. Koning

1 maand geleden - Niet Opgelost!

Heeft op 20 juni 2017 om 18:51 geantwoord

Bla bla dit verhaal klopt gewoon niet.

Met meest recente gegevens zou ik ook een lagere premie moeten krijgen

Bereken dan op het moment van verlengen zodat gelijke behandeling van bestaande en nieuwe klanten ontstaat.

2 jaar geen schade en meer betalen kan gewoon niet (ja bij jullie wel, maar dit is niet ethisch te verantwoorden)

Waarom willen jullie niet oude/bestaande klanten een lagere premie bieden? Wachttijd slaat nergens op

Bericht van

1 maand geleden - Wij hebben je reactie ontvangen en reageren uiterlijk op 23 juni 2017. Met vriendelijke groet, Melany Klachtenteam ---- ------------ 23.06.2017 Omdat de klacht is afgehandeld, kunnen wij niet meer reageren via een nieuwe reactie. Op deze manier wil ik toch nog reageren op je laatste bericht. Ik vind het jammer dat je je niet kunt vinden in onze uitleg over de premieverhoging en de wachttermijn. We begrijpen dat je liever geen hogere premie betaald. We verhogen onze premies ook liever niet maar soms kan het niet anders. We berekenen je premie één maand voordat je nieuwe verzekeringsjaar ingaat. Dit doen we zodat we je op tijd een premievoorstel kunnen doen. Je kunt deze dan rustig bekijken en beslissen of je klant wilt blijven. De premie die we voorstellen, is dezelfde premie die je op dat moment zou betalen als nieuwe klant. Met vriendelijke groet, Sjoukje van het Klachtenteam

Alle klachten die gemeld zijn door K.G. Koning