Klacht: Oplichters!

op 20 mei 2016 over vidaXL in de categorie Internetshops - Algemeen

December 2015 – Besteld en betaald: Een groot speeltoestel. Zou binnen 2 dagen geleverd worden. Uiteindelijk na heel veel toestanden en veel verstreken tijd, werd het toestel geleverd. Helaas liet het weer inmiddels al niet meer toe om het te plaatsen. April 2016: Intussen is het toestel inmiddels geplaatst – professioneel, want de klantenservice was inmiddels niet meer telefonisch bereikbaar en middels mail werd er (voor maanden!) nergens op gereageerd. Er zal nl. geen enkele bouwtekening bij! Aangezien dit nogal een uitgebreid en zeer groot toestel is, moesten wij wat – om onderhand de kinderen tevreden te kunnen stellen. Zij hebben inmiddels al máánden moeten wachten!?

Bij uitpakken bleek niet alleen dat heel veel (dragende) balken totaal gescheurd te zijn, na installatie kraakt en wiebelt het gevaarte ook dusdanig, dat het feitelijk onverantwoord is om het te gebruiken?!

Geklaagd, alom, maar VidaXL reageert nergens op?

April 2016: Intussen zijn wij zo dom geweest om te denken dat dit een incident was (details waren ook nog niet bekend van het speeltoestel op dit moment) en hebben een Go-Kart met aanhanger voor onze zoon besteld. Helaas dus, liepen onze ervaringen langs elkaar heen met een verschil van enkele dagen. Anders hadden wij uiteraard ook nooit nogmaals besteld. We dachten al zo slim te zijn om via KLARNA te bestellen, vanwege de eerdere leverings-ellende. Pas na levering betalen, voelde niet als risico. Wij zijn mensen die dat direct na levering dan ook echt doen, dus helaas inmiddels wel alles betaald. (Wij zijn mensen waar \’afspraak nog echt afspraak is!) Wederom leveringsproblemen. Maar goed, dat kan voorkomen en deze zijn netjes opgelost. Kan gebeuren, nietwaar? Wat blijkt nu? Ook dit geval bevat grote hiaten! Al enkele dagen na montage, bleek deze onbruikbaar!?

Nu staat hier dus EN een groot speeltoestel in de achtertuin en een skelter met aanhanger in de garage, zonder dat de kinderen er mee kunnen spelen!! Het weer is prachtig, maar zij kunnen daaromtrent geen enkele kant op. Wij hadden, na een hele trieste periode, redenen om dit specifiek voor onze kinderen te willen doen. Wij wilden hun blij maken. Resultaat: Zij zijn zéér teleurgesteld en uiterst verdrietig. wat doet VidaXL met deze informatie? NIETS!! #SCHANDALIG!!

Mailen heeft geen effect. Twitter is niet actueel actief. Facebook resulteert in openbaar mooipraterij, zonder enige inhoudelijke actie. Reactie via Facebook chat: Een grove leugen omdat er om info gevraagd zou zijn via mail, maar dat is pertinent niet waar. Reageren kan niet meer. VidaXL heeft nl. éénmalig geantwoord en daarna afgesloten met een blokkade op de chat en de Facebookpagina. Reageren op de pagina aldaar, kan dus evenmin.

Foto\’s als bewijs aanwezig. Overigens alles is aantoonbaar van wat ik hier schets.

Op Facebook zie je keer-op-keer dezelfde klachten terugkomen. Het voelt alsof ze daar op sterven na dood zijn? Waarom zijn zij intussen niet meer telefonisch bereikbaar? Waarom worden klagende mensen monddood gemaakt, door deze te blokkeren? Waarom blijven reclamaties middels mail onbeantwoord? Waarom verkopen zij überhaupt ondeugdelijk/onbruikbaar materiaal?

Onmiddellijk alles ophalen NA mijn geld, volledig, teruggestort te hebben op mijn bankrekening.

Ik ben inmiddels echt furieus en zie dit als de laatste gelegenheid voor VidaXL om dit onderling op te lossen.

Bericht van vidaXL

1 jaar geleden - Beste meneer/mevrouw, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om onze service en producten te beoordelen. Wij begrijpen uit uw recensie op dat u niet geheel tevreden bent en willen u vriendelijk verzoeken om in contact te komen met onze klantenservice om het passend op te lossen. Stuurt u ons een e- mail via service@vidaXL.nl of belt u ons op: 088-12324001232400 (ma-za 9:00-13:00) of mailen op service@vidaxl.nl. onder vermelding van het ordernummer en productnaam. Met vriendelijke groet, VidaXL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht BoosOpVidaXL

11 maanden geleden - VidaXL: Inmiddels zijn wij werkelijk furieus! Wat een poppenkast! Ook voorafgaand aan uw bericht alhier, zijn wij constant in contact gebleven via exact het voornoemde mailadres. Mailbevestigingen te over, maar slechts tweemaal een inhoudelijk antwoord - beiden van gelijke strekking. Er is wederom uitvoerig door ons gereageerd. Zelfs met foto's. Ondanks (alwéér) de belofte dat er letterlijk "meteen" door VidaXL geantwoord zou worden, wachten wij nu nog steeds. De rek is er uit. Wij zijn er klaar mee! (Los daarvan: Foto's van het speeltoestel zouden eveneens beoordeeld worden. VidaXL inmiddels gewoon, ook daaromtrent nog geen enkel respons mogen ontvangen!) Zojuist onderstaande mail verzonden (enkel betreffende de Go-Kart) naar VidaXL: VidaXL: Wij eisen onmiddellijk ons geld retour van de Go-Kart. Alweer een hevig huilende zoon omdat hij nog steeds niet spelen kan, terwijl hij deze Go-Kart vanwege een tragisch verhaal juist zo verdiend heeft. VidaXL gaat het niets aan, maar had genoeg info om te beseffen dat wij deze emotionele schade - welke VidaXL door aanhoudende wanprestaties mijn kind toebrengt - niet langer accepteren! Het is te schandalig voor woorden. Jullie zijn een afgrijselijk bedrijf!! De Go-Kart kan na overschrijving op onze bankrekening worden opgehaald, door een door VidaXL aangewezen expediteur. Dit na afspraak. Kan middels mail of middels reguliere post bevestigd worden. Wij willen géén vervangend artikel meer ontvangen. Jullie 'service' is te diep triest en wij hebben jullie, ook wettelijk gezien, meer dan afdoende tijd en gelegenheid gegeven om met een deugdelijk voorstel te komen. Wij hebben overleg gehad met onze advocaat en nemen deze kwestie zéér hoog op. * * * Opgave van twee bankrekeningnummers - inclusief IBAN en BIC * * * Zodra het tegoed op één van de voornoemde rekeningnummers bijgeschreven is, zullen wij VidaXL per omgaande informeren. Ter bevestiging wensen wij een notificatie te ontvangen van bovenstaande, eveneens van de terugbetaling van E. 299,00. Getekend, Familie * * * * *

Alle klachten die gemeld zijn door BoosOpVidaXL