Klacht: Oplichters

op 29 april 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Op 3 februari 2016 ontving ik een brief van Webcasso dat ik een bedrag van € 5,22 moest betalen inzake Simpel, dus heb ik dit bedrag maar betaald.
Gisteren 28 april stond er tot mijn grote verbazing opeens een deurwaarder aan mijn deur met een dagvaarding. Ik moest maar even € 168,70 betalen en anders komt het dus voor de kantonrechter. Ik wist dat ik eerder dit jaar al € 5,22 had voldaan, dus vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met Webcasso. Dat de dame aan de telefoon erg onvriendelijk was neem ik op de koop toe, maar de uitleg over de vordering is ronduit schandalig!

Het schijnt dat de brief van 3 februari 2016 vanwege een systeemfout was verstuurd.. Ipv dat ze daarna een brief sturen die volgens hen juist is, sturen ze een deurwaarder. Ik geef telefonisch aan dat ik niet ga opdraaien voor hun systeemfouten en dat ze er zelf voor moeten zorgen dat de juiste brieven verzonden worden, maar de onvriendelijke dame aan de telefoon laat mij weten dat ik daar dus wel voor opdraai en dat ze de dagvaarding niet in gaat trekken.
Webcasso, zo werkt dit niet.. Op deze manier word ik afgeperst en dat betreft een strafbaar feit.

Ik heb het bedrag betaald van € 5,22 wat volgens Webcasso nog opeisbaar was en daarmee is de zaak (helaas in hun nadeel) voldaan. Ik kan bewijzen dat ik dit heb betaald. Een rechter zal tot hetzelfde oordeel komen.

Ik ben tevreden wanneer Webcasso dit dossier sluit en mij niet meer afperst.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 23 mei 2016 om 09:34 geantwoord