Klacht: Opleiding afgewezen

op 12 oktober 2016 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Voor de zomer vakantie heb ik voor de opleiding marketing & communicatie examens gemaakt. Een paar vakken had ik niet gehaald en mocht ik pas in september herkansen. Vervolgens ging ik kijken naar een alternatieve vervolgopleidingen voor mij. Uiteindelijk kwam ik bij de Hogeschool Rotterdam terecht, waarop stond dat je tot en met 21 september een gewaarmerkte kopie en cijferlijst moet inleveren. Waardoor ik begin juli telefonisch contact opnam met de afdeling studentenadministratie aan de Hogeschool Rotterdam, ik heb enkele vragen gesteld over de inschrijving van de opleiding Ergotherapie en over mijn huidige situatie.

Op woensdag 6 september heb ik via de mail te horen gekregen dat mijn inschrijving is ingetrokken, omdat ik niet aan alle toelatingsvoorwaarden heb voldaan. Als gevolg hiervan werd ik niet per 1 september 2016 als student ingeschreven aan Hogeschool Rotterdam en mijn schoolaccount werd ook per direct geblokkeerd. Op vrijdag 9 september ben ik gebeld door de studentenadministratie met als antwoord dat ze mijn verklaring hebben ontvangen. Om te kunnen beoordelen of studentenadministratie mij alsnog kunnen toelaten tot de gekozen opleiding, hebben ze mij een kans gegeven tot 1 oktober.

Op woensdag 28 september 2016 heb ik Marketing & Communicatie op mbo4-niveau succesvol afgerond. Het was voor ROC Aventus in Apeldoorn niet gelukt om de goede handtekeningen binnen de organisatie op tijd voor elkaar te krijgen. Op vrijdag 30 september heeft studentenservice van ROC Aventus via de mail digitaal diploma en cijferlijst opgestuurd naar deze mail: SSC-communicatie.hr.nl. Na een week krijg ik te horen dat het fout is gegaan in het systeem en dat ik überhaupt niet eens een kans mocht krijgen, omdat ik al op 6 september ben afgewezen voor de opleiding Ergotherapie.

Van de studentenadministratie Hogeschool Rotterdam heb ik vernomen dat het via deze weg mogelijk is om een kans aan te vragen. Tevens heb ik tot nu toe alle lessen gevolgd, behalve tijdens mijn herexamen op de ROC Aventus in Apeldoorn, en loop ik met alle stof bij.

Ik ben zeer gemotiveerd om mijn nieuwe studie voort te zetten en mijn gemiste tentamens alsnog te behalen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

Bericht van Hogeschool Rotterdam

1 maand geleden - Beste Marwa, Dank je wel voor je uitleg. We gaan intern navraag voor je doen. Overigens is het niet zo dat de site klacht.nl deel uitmaakt van onze officiële klachtenprocedure en het is dan ook geen vervanging voor het indienen van een klacht volgens de daarvoor geldende procedure of een optie om, zoals jij beschrijft, een andere kans te krijgen. Natuurlijk zullen we ons best doen om een oplossing voor jou te zoeken maar dit moet wel binnen de regels van onze hogeschool passen. Je hoort z.s.m. van ons. ^KP

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 13 oktober 2016 om 17:04 geantwoord

Beste Marwa,
Wij hebben navraag gedaan bij het Student Service Center en van hen begrepen dat jouw klacht in goede orde ontvangen is. Jouw bezwaar wordt dus in behandeling genomen via de klachtenprocedure van Hogeschool Rotterdam. Mocht je hier vragen over hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen via 010-794 4200 ^KP

Alle klachten die gemeld zijn door marwa omar