Klacht: Ophaal locatie PostNL

op 27 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL lijkt mijn klacht niet serieus te nemen aangezien ik helemaal niets heb ontvangen na het sturen van een persoonlijke klacht.

Recent is zoals gebleken AH gestopt met het sturen en ontvangen van pakketten.
AH met zijn ruime openingstijden en vele locaties was de ideale partner hiervoor.
Afstand van 550meter voor AH Dalem in Tilburg was luxe!

Vervolgens werden de pakketten naar Bruna gestuurd wat qua afstand 2km is en openingstijden verre van ideaal was maar nog steeds te doen!

Inmiddels is Bruna ook gestopt en denkt PostNL een nieuwe partner gevonden te hebben genaamd verzendspecialist helemaal aan de andere kant van Tilburg!
De vorige keer was ik bijna 45minuten onderweg met de auto om een pakketje op te halen met een afstand van 10km! Nu heb ik een auto, maar wat moeten bijvoorbeeld ouderen die geen auto hebben of mensen zonder auto?!

Uiteraard hierover een klacht ingediend, maar nooit meer iets vernomen tot vandaag weer een PostNL kaart op de mat ploft en of ik zo vriendelijk wil zijn om mijn pakketje bij het dichtsbijzende ophaalpunt aan de andere kant van de stad op te halen van 10kn met rijstijd van 45minuten wat qua openingstijden niet veel van Bruna scheelt!

Werkende mensen moeten nu voor sluitingstijd van winkels pakketje ophalen aan de andere kant van de stad of wachten tot het koopavond of weekend is! Te belachelijk voor woorden @postnl!

PostNL moet een fatsoenlijke partner regelen binnen een acceptabele afstand ik weet dat bijvoorbeeld een AH buurmalsenplein met afstand van 5,1km nog steeds draait in dezelfde buurt/wijk waar ik woon, waarom deze pakketten niet naar de desbetreffende AH locatie word verstuurd is mij een raadsel en te belachelijk voor woorden!

PostNL heeft zoals ze zelf stellen een maatschappelijk verantwoordelijkheid maar in deze situatie doen ze alsof hun neus bloedt!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 juni 2016 om 10:46 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Razawi,

Uit uw verhaal begrijp ik dat u het oneens bent met de afhaallocatie waar u uw zending kunt ophalen. Ik kan me voorstellen dat uw verwachting anders was en dat u hierover ontstemd bent. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan.

Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik dit helaas niet wijzigen. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging, via postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen.

Heeft op 05 juli 2016 om 18:58 geantwoord

Het gaat om pakketjes uit het buitenland waar TNT een oproep per brief verstuurt met de vraag om het pakket op te halen andere opties lijken niet voorhanden te zijn, foto's van een dergelijk verzoek kan ik eventueel opsturen, inmiddels heb ik meer dan 100 km gereden voor een 5tal pakketjes.. Met deze laatste oproep (nummer6) kom ik op 120km uit

Alle klachten die gemeld zijn door GT Razawi
x