Klacht: Opgelicht in 3 maanden tijd voor 500 euro en loon in beslag

op 03 juli 2017 over Cortdaed in de categorie Financiële hulpverlening

Vanaf 21 april 2017 zijn we aangesloten bij Cortdaed – toen is hier iemand van Cortdaed (voornaam was Ben) aan de deur geweest voor intake gesprek. Toen werden we al voor de gek gehouden. Vanaf de dag wanneer we handtekening zouden zetten hoefden we ons nergens meer druk om te maken, alleen foto’s van alle rekeningen, vaste lasten opsturen en zorgen dat daar maandelijks 1000 euro van mijn partner op wordt gezet en mijn loon daarbij. Dat hebben we gedaan, ik gaf die man gelijk mijn pasje mee met een pincode en wanneer ik de loon kreeg zette ik alles daarop. Ik zag een langere tijd dat daar niks mee gebeurde en heb dus dingen al toen zelf moeten achteraangaan. Twee weken later hetzelfde verhaal met mijn partner (ondertussen is er al 2x 109 euro + 150 euro van intake afgehaald maar geen enkele rekening betaald, regeling getroffen, gebeld of wat dan ook). In de tussentijd kregen we brieven van Incasso’s binnen (wat konden we voorkomen als Cortdaed aankondiging had gestuurd), 3x energie contract beëindiging, TV afsluiting, deurwaarder dreigementen, rekeningen verhoging vanwege geen betaling e.d. We zijn bijna 3 maanden verder, wij hebben alle documenten die we hadden al opgestuurd, inmiddels 20x gebeld waarvan we 3x het verzoek hadden om ons terug te bellen en dat hadden ze geen enkele keer gedaan. We hebben zelf naar een aantal instanties gebeld en nagevraagd of ze iets van Cortdaed hadden gehoord of wat dan ook. Medewerkers zeiden tegen ons dat daar een keer wel contact is opgenomen, afspraak gemaakt en niet nagekomen. Ik ging ook op internet kijken en ben achtergekomen dat er meerdere mensen zijn die dezelfde klachten hadden en dat de Cortdaed geen geld terug wou geven. We vinden dat we voor 500 euro geen gelijkwaardige service hebben gekregen – ons verzoeken om met ons contact op te nemen worden genegeerd en mijn parner heeft loon in beslag. We willen ons geld terug, bankpasje en helpen zorgen dat andere mensen dit niet hoefen te maken, want we hebben bij onze financiele problemenen hulp nodig zodat we niet diep in de problemen komen, electriciteit hebben en dak boven de hoofd en tot nu toe zijn we alleen om 500 euro bestolen + volgende loon waar we hele maand van moeten leven en hele hoop stress. Help ons dit stoppen aub.

Om ons af te melden moeten we briefschrijven en opsturen. Die is vandaag 03-06-2017 om 12 uur verstuurd en verder is het een maand afwachten. En het is niet zeker of we ons geld terug krijgen, want dat konden ze mij op het moment niet zeggen.

Op moment wanneer terug ons geld is gestort en mijn bankpasje terug is, willen we verder met ons leven en zorgen die we door Cortdaed nu hebben.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Cortdaed over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Simanska.m