Klacht: Opgelicht en niet nakomen van afpsraak

op 30 oktober 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

ik heb eerder ook een klacht ingediend over Bralex. omdat ik opgelicht ben door hun. door een advertentie te plaatsen zonder erbij essentiele informatie te verstrekken, komen mensen zoals ik in de veronderstelling dat het om een gratis proefpakket ging. maar later blijkt dat het niet zo is. en het is ook niet meer terug te draaien.

daarnaast blijven ze nog oplichten nadat ze reageren op mijn klacht. ze hadden aangeboden uit coulance, 25 % korting te geven op de hoofdsom. maar dat is niet gebeurd. ze hebben aangezegd dit afspraak aan de incassobureau door te geven. maar dat hebben ze ook niet gedaan. en incassobureau/deurwaarder wil toch hele bedrag 140 euro voor een pakket die ik allang teruggestuurd heb aan de verzender. en omdat het buiten hun retour termijn ontvangen is moet ik 140 euro betalen voor niets. puur oplichting. en ze blijven ook nog oplichten.

die retourtermijn is voor mij niet geldig omdat bij het sluiten van overeenkomost (volgens hun een koopovereenkomst)- niet genoeg informatie is versterkt. en ook niet na het ontvangen van bestelling. ze zijn in gebreke gebleven in hun medeling. ik zag alleen een advertentie waar geen prijs op stond. en heb alleen mijn mobile nummer, adres en email adres ingevuld. dus geen rekeningnummer. er was aleen velden voor addresgegevens. en geen verdere verplichtingen bij gemeld. geen rekeningnummer ofzo of verder informatis ontbrak.
en volgende dag pakket ontvangen. een week later via email een factuur daarover ontvangen. en toen heb ik ongeopend pakket aan hun teruggestuurd. maar ze blijven zeggen dat ze het buiten hun retour termijn is, wat ik niet kon weten. ze hadden dat ook niet bij hun advertentie gemeld. er was niets daarover vermeld en ook na het invullen van die advertentie geen bevestiging gehad via de mail of post. maar gelijk het pakket ontvangen. ze hebben bewust te weinig info gemeld bij hun advertentie waardoor mensen in de veronderstelling komen dat het om een gratis proefpakket gaat. Ik stuur hierbij de kopie van de betreffende advertentie waarmee het allemaal begon. dit is enige wat ik heb ingevuld. zie de bijlage.

als ze hun afspraak nakomen. en stoppen met oplichten !!!!!!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Bralex

2 maanden geleden - Geachte klant, Op d.d. 03-10-2017 heeft mijn collega Laura u 25% korting aangeboden. Op d.d. 13-10-2017 bent u hiermee akkoord gegaan. Ik heb persoonlijk die korting dezelfde dag nog doorgevoerd. Ik heb het zojuist nagekeken voor u en ik zie dat de korting wel toegepast is. Zoals wij u al reeds hebben uitgelegd heeft u 7 dagen te laat geretourneerd, hier bent u zelf verantwoordelijk voor. Ik vind het dan ook jammer om te zien dat u aangeeft niet voldoende te zijn geïnformeerd terwijl al informatie duidelijk aangegeven staat, of het nou direct op de site zelf is of in de algemene voorwaarden. Ook begrijp ik niet waarom u van mening bent dat wij een gratis proefpakket aanbieden, dit staat namelijk nergens aangegeven. U kan het beste een nieuw factuur opvragen bij het CIB, wellicht heeft u de factuur met de daarin verwerkte korting nog niet mogen ontvangen. Ook kan ik de incassokosten helaas niet verwijderen daar deze u toegerekend worden door het CIB. Hierover dient u een regeling te treffen met het CIB. Met vriendelijke groet, Coen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 18 december 2017 om 11:46 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u mogen vernemen.
Wij zien deze klacht daarom als opgelost en zullen overgaan tot het sluiten van uw klacht.

Mocht u nog vragen hebben dan kan u altijd contact met ons opnemen via info@forskolin-forte.com

Ik wens u in ieder geval alvast fijne feestdagen.

Coen

Natucap B.V.