Klacht: Opgelicht bij aankoop nonstopplayer

op 21 april 2017 over Multimediaexpert.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 19 maart 2017 kocht ik de nonstopplayer via hun website en betaalde 79.00 euro, daar ik niks meer hoorde deed ik onderstaande mail:

Geachte,

er werd een levertijd van Uw product van+/- 15 werkdagen vooropgesteld.

Tot op heden heb ik nog niks van Uw diensten gehoord en/of ontvangen.

Zou U mij een stand van zaken kunnen geven ?
Met vriendelijke groeten,
Sven

Hun antwoord :

Geachte heer/mevrouw.

Via deze weg willen wij jullie in kennis stellen dat wij helaas niet over kunnen gaan tot levering van uw product(en) daar wij gesommeerd werden om te staken met de verkoop van onze producten.
Mochten we toch tot levering over gaan, dan zou er per direct een dagvaarding worden opgesteld.

“Op basis van informatie in ons bezit, hebben wij gegronde redenen om aan te nemen dat u zich schuldig maakt aan het beschikbaar stellen aan derden van illegale streams van een of meerdere televisiezenders en/of Video-on-Demand-dienst(en) in de markt.
Een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie specificeerde dat een eindgebruiker niet aansprakelijk kan zijn voor het linken naar de add-ons door verschoonbare onwetendheid maar dat dit het onrechtmatig karakter van het gebruik niet wegneemt. ”
Zij oordeelden ook dat het aanbieden van deze add-ons echter onmogelijk kan vallen onder verschoonbare onwetendheid.
Enkel en alleen het verkopen van kastjes met een voor geïnstalleerde plugin van bijvoorbeeld Kodi of iptv player met links naar streams is dus strafbaar. Of u diegene bent die de streams genereert of enkel wederverkoper bent doet dus niets ter zake. Op het moment dat u dit verkoopt wordt u juridisch als aanbieder aanzien.
Het aanbieden van een openbare elektronische communicatiedienst is enkel toegestaan indien u zich registreert als aanbieder bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Wij hebben geconstateerd dat u niet als zodanig bent ingeschreven. We vinden ook niet terug dat u een vergunning heeft gekregen van het Commissariaat voor de Media.

Het beschikbaar stellen van dergelijke TV signalen, zonder dat aan de vereisten is voldaan,
is volgens het Wetboek van Strafrecht een misdrijf waar een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar dan wel een geldboete tot € 82.000 op staat.
Op de inbreuken op de rechten staan volgens de Auteurswet 1912 eveneens gevangenisstraffen en geldboetes. Het omzeilen,
verwijderen of wijzigen van beschermingsmaatregelen is onrechtmatig volgens de Wet op de naburige rechten.
Het een en ander is ook in strijd met internationale wetgeving, waaronder de Auteursrechtenrichtlijn (2001/29/EC),
de Berner Conventie en het daaruit voortkomende WIPO Auteursrechtenverdrag (CRNR/DC/94).”

Het spijt ons zeer dat wij deze mededeling moeten geven, en we zullen ons uiterste best doen om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen!
Sommige consumenten hebben inmiddels hun bestelling gehad, voor u betekend dit dat wij uw speler niet meer kunnen voorzien van updates.
U kunt uw product hiervoor retourneren (binnen 30 dagen),
en sommige consumenten hebben hun betaling al teruggeboekt gekregen voor u is deze kwestie afgehandeld.

Voor de consumenten die nog geen betaling hebben ontvangen, doen wij onze uiterste best om de betaling zo spoedig mogelijk terug te boeken.

We begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie is en dat velen zich gedupeerd voelen. Dit is nooit onze intentie geweest.

R. Sahin
MultiMediaExpert

Mijn 79.00 euro terugbetaald.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Multimediaexpert.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Multimediaexpert.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sven Van Acker