Klacht: Opgelicht

op 13 april 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Wij waren al klant bij Voordeelregeling, wat later Belcentrale is geworden!
Paar weken geleden belde belcentrale ons op of we 2 gratis telefoontoestellen willen hebben!
Ik zei dat ik het niet nodig had, maar die vrouw aan de telefoon zei, het is gratis dus waarom niet!
Toch maar een monteur laten komen om de 2 gratis telefoontoestellen laten installeren! Wat bleek dat we geen goed kastje hadden voor deze toestellen, dus moest een nieuw kastje geplaatst worden voor 35,00! (Dus gratis was het al niet meer)
We moeten de werkorder ondertekenen dat de toestellen geplaatst waren en het kastje van 35,00!
Dag later krijgen wij de werkorder via de mail en wat blijkt dat er later veel meer is ingevuld dan dat wij voor hebben getekend, namelijk dat we akkoord gaan met 3 jarig abonnement voor internet en een modem van 100,00! (Wij hebben internet niet eens nodig, dus waarom zouden wij daarvoor tekenen?)
Wij belcentrale gebeld, dat ze ons beduveld hebben, maar de vrouw aan de telefoon kan je niet mee praten, want die zegt alleen maar ‘u heeft ervoor getekend’!
Nu krijgen we een factuur over een afkoopsom van 445,00!
Dit bedrijf is oplichting!!!!

Ik ben tevreden als ze zich verontschuldigen over hun wijze van zaken doen, en dat we het houden hoe het nu is, dus alleen telefonie en GEEN internet! En dus ook geen belachelijk afkoopsom, want internet is niet eens aangesloten door jullie!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Belcentrale

3 maanden geleden - Geachte mevrouw de Kleuver, Dank voor uw tijd zojuist aan de telefoon. Zoals besproken zal ik u vanmiddag een (hopelijk) passende oplossing bieden. Vriendelijke groet, Team Belcentrale

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 25 april 2017 om 16:19 geantwoord

Beste mevrouw de Kleuver,

Vanmiddag heb ik intern overlegd over de door u geschetste kwestie. U heeft mij duidelijk aangegeven geen gebruik te willen van maken het internet-abonnement. Voor dit internet zijn door ons al diensten afgenomen bij onze levarncier, zodoende heeft u een afkoopsom ontvangen. Ik mag u tegemoetkomen door de afkoopsom te verlagen naar € 300,-, dit is het minimale wat we u kunnen berekenen (onze inkoopprijs, daar wij dergelijke abonnementen alleen voor een jaar kunnen afsluiten).

Ik hoop van harte dat u tevreden bent bent deze oplossing. Indien u vragen hebt, neem gerust contact op met ons.

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Heeft op 25 april 2017 om 17:13 geantwoord

Het is niet onze fout dat er al diensten door jullie leverancier is afgenomen. Wij hebben gelijk aan de bel getrokken dat we GEEN internet willen. Als jullie gelijk naar ons hadden geluisterd zoals vanmiddag voor het eerst gebeurde, dan was er niets aan de hand geweest, maar de manier waarop we zijn behandeld is verre van klantvriendelijk. In de 7,5 jaar dat wij met ons bedrijf bestaan hebben we nog nooit klachten gehad met onze leveranciers. Hoe er met ons als klant om gegaan is ver beneden peil, dus de oplossing is gewoon de afkoopsom vervalt in het geheel en wij blijven gewoon zoals het was klant van jullie wat betreft de telefonie.

Bericht van Belcentrale

3 maanden geleden - Goedemiddag, Doordat er een contract is getekend inclusief internet, zijn deze diensten door ons besteld. We komen u nu tegemoet in de kosten die hiervoor gemaakt zijn, meer kan ik helaas niet voor u doen. Vriendelijke groet, Team Belcenrale

Alle klachten die gemeld zijn door Lisette de kleuver