Klacht: Opgeheven Florijnenvloot rekening

op 09 augustus 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

De Abn amro geeft mij niet de volledige inzage van een rekening die op mijn naam heeft gestaan. Volgens hun hebben zij die niet meer, of alleen een gedeelte ervan. Nu heb ik meerdere afdelingen gesproken, en elke afdeling geeft geen antwoord op mijn vraag.

Ik heb eerst via de officieele weg deze gegevens opgevraagd. Daarop heb ik schriftelijk antwoord gekregen dat ik geen inzage zou krijgen. En dat de bank uit coulance mij de gegevens van 2002-2008 wel wil geven. Daarop heb ik weer contact gezocht met de bank, en heb ik aangegeven dat ik dit met een jurist zou gaan uitzoeken. Ook had ik in de mail aangegeven dat ik ondertussen met een financieel blad in zee ben gegaan. Een dag na deze mail ben ik gebeld door een directeur van de bank. Deze directeur heeft zijn excuses aangeboden. En heeft gezegd dat hij van mijn klacht een officieele klacht zou gaan maken, wat overigens niet is gebeurd.

Nu heb ik ondertussen van een medewerker te horen gekregen, dat er maar een gedeelte van de gegevens zijn terug te vinden. Om precies te zijn de gegevens tussen 1997-2002, en dan nog kon hij niet beloven dat hiervan alle gegevens bewaard zijn gebleven.
Waar ik ondertussen al achter ben gekomen. Is dat mijn ouders zijn gaan scheiden in 1997. En dat mijn vader flink heeft lopen trekken aan die rekening. Ook weet ik dat mijn vader in deze periode verschillende leningen heeft afgesloten bij de Abn amro. Nu vind ik het allemaal wel heel vreemd dat de bank mij alleen vanaf dit jaar mij iets kan geven. Ook kunnen zij mij niet vertellen wie deze rekening heeft geopend destijds. Kan iemand mij vertellen waarom de bank zo moeilijk doet en mij niet openheid geeft?

Nu heb ik ondertussen al meerdere gesprekken gehad via de telefoon. Ik heb ook elke keer aangeven dat ik dingen schriftelijk wil hebben. Maar elke keer zoekt de bank toch telefonisch contact met mij. Wel heb ik nu een aantal dingen op papier, en heb ik een aantal telefoon gesprekken opgenomen. Is er iemand die mij verder kan helpen?

Wanneer ik alle gegevens heb van mijn oude rekeningen. En de bank officieel met excuus komt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Wensingjust, Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ben ervan op de hoogte wat de door jou gewenste situatie is. Wij gaan ons best doen om de status van jouw klacht uit te zoeken. We komen hier deze week telefonisch nog bij je op terug. Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Wensingjust

3 maanden geleden - Dag Layla, Ik ben inderdaad netjes door u te woord gestaan. Ik hoop dat het opgelost kan worden. Het is ook te gek dat ik op deze manier achter de waarheid moet gaan komen. Rekeningen van kinderen zouden beter beschermt moeten worden. Er word gepromoot om te sparen voor het kleinkind. Maar als dan de ouder zijn verantwoordelijkheid niet neemt, wie neemt hem dan wel?

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Just, Dank voor je tijd van vandaag. De schriftelijke bevestiging van de klacht krijg je zoals afgesproken per post. De klachtbehandelaar zal je klacht inhoudelijk afhandelen. Uiteraard blijven we het proces voor je volgen via dit kanaal. Groeten, Evert-Jan ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Hallo Just, Vorige week hebben we elkaar gesproken. Ik ben benieuwd of je de bevestiging thuis hebt ontvangen. Groeten, Evert-Jan ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Wensingjust

3 maanden geleden - Dag Evert-Jan, Wij hebben elkaar inderdaad gesproken. Ik heb netjes van de Abn de bevestiging gekregen. Alleen niet helemaal zoals ik gevraagd heb. Ik vroeg duidelijk om een beschrijving van de klacht erbij te zetten. Aangezien het niet duidelijk voor mij is, wat jullie precies hebben doorgestuurd(intern). Ik hoop dat u hier nog achteraan kunt gaan? Met vriendelijke groet, Just

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Just, De klacht zoals wij hem hebben doorgezet is zoals ik dit telefonisch met jou heb besproken. Ik kan je hier niet een aparte bevestiging van sturen, omdat de bevestiging die je hebt gehad de enige bevestiging is die je per post kan krijgen. Ik wil je op deze manier wel vertellen wat ik heb doorgeven. We hebben gevraagd om je te helpen met een overzicht van begin tot eind van de rekening; - wie de rekening geopend heeft - welk bedrag er op heeft gestaan - wie en wanneer het geld eraf heeft gehaald. Bovenstaande is terug te vinden op rekeningafschriften vandaar dat hier nu verder onderzoek naar wordt gedaan. Zoals aangegeven worden de afschriften normaal gesproken 10 jaar bewaard. Dit wil niet zeggen dat oudere afschriften niet meer beschikbaar zijn, maar dit vergt nader onderzoek. Groeten, Evert-Jan ABN AMRO Webcare

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 18 september 2017 om 13:09 geantwoord

Onze klachtbehandelaar heeft met de klant gesproken en de situatie doorgenomen. De klachtbehandelaar heeft de klant geholpen en uitleg gegeven waarom bepaalde zaken wel en waarom bepaalde zaken niet mogelijk zijn. In de afwikkelbrief is er een contactnummer gegeven, voor het geval er nog onduidelijkheden of vragen zijn. De klacht wordt op het forum gesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door Wensingjust