Klacht: Openstaande post Wehkamp Finance B.V.

op 17 mei 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Ik ontving vandaag (17 mei 2016) een brief van Vesting Finance dat ik een betalingsachterstand zou hebben van € 139,00 inclusief rente en eventuele (buiten) gerechtelijke kosten bij Wehkamp Finance B.V. Toen ik ging bellen met Vesting Finance om te vragen waarover ik dan €139,00 heb openstaan bij Wehkamp Finance B.V. konden zij daar geen antwoord op geven. Wel wisten zij mij te melden wat mijn geboortedatum is, het bankrekeningnummer en op welk adres de openstaande post is gemaakt, namelijk in Hilversum. Op het adres wat zij noemde woon ik al meer dan 6 jaar niet meer. En het genoemde bankrekeningnummer is geen rekeningnummer van mij. Ik heb zelfs nooit een bankrekeningnummer gehad bij de genoemde bank.

Gezien Vesting Finance mij geen inzage kon geven over wat voor soort openstaande post het gaat en wanneer deze gemaakt zou zijn, heb ik zelf Wehkamp Finance B.V. gebeld. Hier kreeg ik te horen dat het gaat om een openstaande factuur van september 2014 op het genoemde adres in Hilversum en dat zij dit sinds februari 2015 hebben uitbesteed aan Vesting Finance. In september 2014 woonde ik al lang niet meer op het genoemde adres in Hilversum en ik heb deze bestelling dan ook nooit geplaatst. Waarschijnlijk hebben nieuwe bewoners een bestelling geplaatst en niet betaald maar ik ben dit niet geweest.

Ik wil dat Vesting Finance mijn naam en deze openstaande post uit het systeem haalt en de openstaande post stuurt aan degene die daadwerkelijk in Hilversum woont en deze bestelling heeft geplaatst. En ik eis een excuses van zowel Vesting Finance als Wehkamp Finance B.V. voor het ongewenst gebruiken van mijn naam.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 15 juni 2016 om 10:14 geantwoord