Klacht: Opengemaakte en leeggehaalde envelop

op 01 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste,
Ik ontving vrijdag 21-4-2017 een envelop met geschreven adres en daarin een lege antwoordenvelop, verder zat er niets in. Zie bijlage.
De onderste linkerhelft van de buitenenvelop was opengesneden en de onderste helft van de onderkant van de antwoordenvelop was opengesneden.
In deze envelop zat een batterij voor mijn telefoon die vervangen moest worden. Mijn collega had hem donderdagmiddag verstuurd.
Uiteraard was ik verbaasd. Vooral over het feit dat de inhoud weg was, maar nog meer over het feit dat de envelop dan toch aangekomen is. In eerste instantie verwacht je, dat als iemand de envelop uit je breivenbus haalt en de batterij verwijdert, dat die dan de envelop gewoon weggooit. Dus dan lijkt het erop dat het iemand is die dit vlug, tijdens de postverwerking, heeft gedaan en dan de brief laat doorgaan, zodat het niet opvalt.
Mvgr,
Theo

Als u mij aangeeft hoe en waar dit gebeurd kan zijn.
Als de batterij nog terecht is dat natuurlijk ook mooi.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 01 mei 2017 om 15:49 geantwoord

Geachte heer Rijkenhuizen,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u dit poststuk beschadigd heeft ontvangen en dat de inhoud ontbreekt. Mijn excuses hiervoor.

Briefpost is echter niet te traceren, daarom kan ik niet voor u nagaan wat er precies is voorgevallen. Maar wanneer losse of scherpe voorwerpen in een papieren envelop worden verzonden dan kan het in de automatische sortering door de snelheid van de machine blijken steken of beschadigen. U kunt hier als geadresseerde natuurlijk niets aan doen, maar we adviseren om dergelijke producten in een luchtkussen envelop of klein brievenbusdoosje te versturen.

Aangezien de inhoud goed te omschrijven kan de afzender nog contact met ons opnemen om te bekijken of het mogelijk is om een onderzoek te starten naar de vermiste batterij. De afzender kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb hier uiteraard een melding van gemaakt. U zult hier geen reactie meer over ontvangen, maar deze reactie zullen wij gebruiken om de postbezorging in uw postcodegebied extra in de gaten te houden.

Alle klachten die gemeld zijn door T.A.A.