Klacht: Onzorgvuldige postbezorgsters

op 20 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zojuist geconstateerd dat de postbezorgsters het niet al te nauw nemen. Ik zie het duo naar de brievenbussen fietsenlopen. Direct daarop ga ik de post uit de brievenbus halen. Ik constateer dat een envelop deels uit de klep steekt, klaar om door een voorbijganger eruit getrokken te worden. In de enveloppe zit voelbaar een plastic pasje.

Het niet goed afleveren van post is verwerpelijk, maar een envelop waarvan de inhoud voelbaar is, op deze manier afleveren is voor een postbezorger een doodzonde.

Sinds de overname van Sandd ervaar ik telkens discrepanties bij de postbezorging. Ik weel niet of dat toevallig is. Maar bovenstaande constatering doet bij mij de deur dicht. Wanneer een postbezorger niet de moeite neemt om post volledig in de bus de deponeren en in dit geval TWEE postbezorgsters dan is voor mij de maat vol.

Het is voor een geadresseerde altijd de vraag of alle post wel aankomt, wij hebben daar geen grip op. Maar wanneer postbezorgers zo nonchalant met hun verantwoordelijkheden omgaan dan kunnen we het wel schudden.

Graag een betrouwbare bezorgerbezorgster, bijvoorbeeld de vorige postbezorgster.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 maart 2020 om 16:11 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de postbezorging op uw adres niet goed verloopt. U geeft aan dat de post niet volledig in de brievenbus wordt gedaan, waardoor het er door een voorbijganger uitgehaald zou kunnen worden. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uw klacht heb ik doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling zodat er actie zal worden ondernemen. Over de verdere afhandeling van uw klacht zal uiterlijk 26 maart 2020 contact met u worden opgenomen. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de postbezorging weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Heeft op 20 maart 2020 om 22:31 geantwoord

Dat weet ik nog niet. Terugkoppeling door PostNL zal op 26 maart plaatsvinden. Dan zien we verder.

Alle klachten die gemeld zijn door Smits