Klacht: Onvriendelijk benaderd via Whatsapp (+ buiten kantoortijden)

op 26 juli 2017 over Straetus in de categorie Incassobureaus

Gisteren, 25-7-2017, heb ik een Whatsapp bericht ontvangen op 17:48 van een zogenaamde medewerker van Straetus Incasso.
Het gaat om een ene Sil van Dijk.

Nadat hij mij een soort “stalk” bericht stuurde van “u was online, dus wilt u a.u.b. opnemen” ben ik teruggebeld door Sil van Dijk.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet gediend was om ’s avonds gebeld te worden door iemand. Want op de site van Straetus staat dat zij open zijn tot 17:00.
Dat vond Sil van Dijk natuurlijk niet leuk en begon op een hoge toon tegen mij te praten wat ik niet op prijs stelde. Daardoor kregen wij een woordenwisseling met Sil van Dijk en begon hij te dreigen.
Hij gaf aan dat ik een openstaande bedrag had en dat dit betaald moest worden. Terwijl ik op zwart-wit afspraken heb staan met Straetus dat de eerste betaling eind augustus voldaan moet worden ! (zie foto’s)

1: ik wil weten of er bij jullie echt een ene Sil van Dijk werkt
2: Zo ja, wil ik graag dat hij zijn excuses aanbied voor zijn gedrag en dat hij mij op zo een tijdstip lastig viel.
Zo nee, hoe komt hij aan mijn gegevens ?
3: Mocht hij bij jullie werken zou ik het op prijs stellen als jullie je medewerkers op de hoogte houden van de afspraken etc.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Straetus over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Straetus in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Straetus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Straetus

Heeft op 01 augustus 2017 om 15:02 geantwoord

Bericht van Straetus

2 maanden geleden - Geachte heer, Wij werken zoals gezegd niet van 09:00 - 17:00 maar ook in de avond. Het is ons werk om niet betalende debiteuren van onze klanten te bellen. U kunt zelf altijd contact op te nemen om de vordering te bespreken. Met vriendelijke groet, Crijn Janssen

Heeft op 01 augustus 2017 om 15:54 geantwoord

Beste Crijn Janssen,

Wat begrijpen jullie niet van dat de betalingsregeling per 18 augustus in gaat en dat ik nog alle tijd heb om te betalen?

Maar laat maar, jullie willen dingen begrijpen zoals jullie dat zelf willen.

Alle klachten die gemeld zijn door Enderhan46