Klacht: Onvoorstelbare incompetentie

op 16 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een klant van ons stuurt belangrijke documenten op middels DHL express. Alle gegevens kloppen en wij verwachten de documenten binnen enkele werkdagen binnen te hebben. De klant meld ons 3 dagen later dat de zending is afgeleverd. Degene die hiervoor getekend heeft is BUUR. Wanneer ik onze postbus echter check zit hier geen briefje in. Ik heb bij beide buren nagevraagd maar niemand heeft mijn pakket ontvangen. Na verhaal te hebben gehaald bij DHL blijkt dat dit NIET bij mijn postbus afgeleverd is (waar tevens iemand aanwezig was geweest om te tekenen) maar op een WILLEKEURIG adres in Uitgeest. Uitgeest heeft meer dan 13.000 inwoners. Na wederom telefonisch contact met DHL krijg ik een adres waar ik stante pede naartoe gereden ben. Ook hier hebben ze geen pakket gezien. WEER bellen. Ja, of dat het exacte adres was wisten ze ook niet, maar volgens de GPS moest het daar in de buurt zijn. Waarop ik DHL voorstelde dat ze wellicht contact konden opnemen met de desbetreffende chauffeur om te vragen WAAR hij het pakket exact heeft afgeleverd en deze vervolgens weer op te halen. Dit is nu 3 dagen geleden. Eerlijk is eerlijk, ik wordt door een vriendelijke jonge man meerdere malen per dag keurig op de hoogte gehouden van de stand van zaken maar ik heb nog steeds mijn documenten niet. Kom op DHL, hoe moeilijk kan het zijn??!

Wanneer ik mijn pakket eindelijk in handen heb...

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemorgen,Bedankt voor uw bericht. Het door u genoemde nummer is helaas niet bekend bij ons. Zou u mij het traceernummer van deze zending door willen geven. Dan kijk ik of ik u hiermee verder van dienst kan zijn.Met vriendelijke groet,Wendy DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht MSB2020SHA

4 maanden geleden - Dit is een serieuze klacht. Uw collega's zijn hier al ruim een week mee bezig en zijn in het bezit van het traceernummer. Het pakket is verkeerd geleverd. We weten WAAR het pakket is en het moet DAAR weer opgehaald worden maar dat schijnt nogal lastig te zijn. Dus dit soort geautomatiseerde onzin is zonde van mijn en uw tijd..

DHL

Heeft op 16 mei 2020 om 10:53 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Hieruit begrijp ik dat uw klacht al opgepakt wordt. Helaas kan ik geen zending vinden, met dit nummer en ook niet op uw adres. Ik zie wel dat u aangeeft DHL Express dus wellicht hebben zij uw klacht verder in behandeling genomen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Danique
DHL Parcel Webcare

Heeft op 16 mei 2020 om 11:38 geantwoord

Ja, laat uw collega’s die ermee bezig zijn dit maar oplossen! Vooralsnog heb ik nog steeds mijn zending niet!

Reactie van de melder van de klacht MSB2020SHA

4 maanden geleden - Update over de afhandeling die ik even met de wereld wil delen:-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ik heb inmiddels aanvullende informatie gekregen vanuit de koerier, echter is het minder goed nieuws.De koerier is terug gegaan naar het adres en heeft de dame en heer gesproken. Zij hebben tegen de koerier bevestigd dat zij de zending hebben ontvangen, maar ook de zending hebben opengemaakt.Hierop gaven zij aan dat er nepgeld in zat en vervolgens de zending hebben weggegooid, waardoor zij de zending niet konden overdragen aan de koerier. Ik zal hierop ook mijn collega's in het buitenland over informeren, om de juiste maatregelingen te nemen samen met de verzender. Mijn oprechte excuses voor het ongemak in deze en de uitkomst hiervan. Mochten er nog vragen enof opmerkingen hierover zijn, dan hoor ik dat graag van u.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dit is NIET acceptabel! En tevens strafbaar!!

Alle klachten die gemeld zijn door MSB2020SHA