Klacht: Onvoorstelbaar

op 10 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakket besteld buiten de EU. Wordt netjes afgeleverd aan de deur, alleen moet ik inklaringskosten betalen. Op dat moment heb ik dat geld niet contant in huis. De postbezorger geeft aan op een ander moment terug te komen. Ik braaf het gepaste bedrag in huis gehaald en klaargelegd. Vervolgens komt er geen postbezorger meer langs die week. Uit contact met Post.nl blijkt dat postbezorger op eigen initiatief het pakket een dag erna op weigeren heeft gezet zonder mijn toestemming. Nu is het terug gestuurd naar de afzender, waar het niet is aangekomen. Lekker dus. Post.nl scheept het makkelijk af door te zeggen dat ontvanger geen klant is. Maar ik zit wel met het probleem!

Dat wanneer er fouten in de dienstverlening zijn gemaakt er ook gekeken wordt hoe de ontvanger hiertegen beschermd kan worden!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 augustus 2017 om 13:32 geantwoord

Geachte mevrouw Huizer,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u uw zending niet in ontvangst heeft kunnen nemen omdat deze retour is gezonden. Ik kan me voorstellen dat u erg teleurgesteld en boos bent over deze gang van zaken, mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens zie ik dat u reeds via een ander kanaal contact met ons heeft opgenomen. De klacht is gemeld bij de leidinggevende van de bezorgafdeling, de betreffende chauffeur is aangesproken op deze gang van zaken om herhaling te voorkomen. Het retour zenden kan ik helaas niet meer terugdraaien, voor een oplossing en eventueel opnieuw verzending van het pakket adviseer ik u contact op te nemen met de afzender. Mocht de verzender het pakket niet retour hebben ontvangen kan hij of zij via de verzendende postorganisatie een onderzoek laten instellen. Nogmaals excuses voor de ondervonden overlast.

Alle klachten die gemeld zijn door tjeempie