Klacht: onvolledige informatie waardoor pakket niet te achterhalen is

op 21 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen dinsdag ontving ik een niet thuiskaartje van post.nl. Het officiële gedeelte was niet ingevuld. Voorop stond met de hand geschreven waar ik het kon ophalen, maar niet vanaf wanneer. Omdat ik nog een sint-cadeau verwachtte, fietste ik naar het ophaalpunt, maar daar zeiden ze dat het pas morgen zou komen. De niet thuiscode werkte niet, waardoor ik ook niet wist welk pakketje het was. Onverrichter zaken ben ik vandaag terug gegaan, maar ze kunnen het pakketje niet vinden. Ik heb ook geen track en trace nummer waardoor ik zelf nu niets kan doen en dat is enorm frustrerend. Graag had ik dit direct naar post.nl willen sturen, maar kennelijk willen ze niet dat mensen hun een email sturen. Punt is dat er nu ergens een pakketje van mij zweeft en ik niet weet van wie en waar ik het kan ophalen. En iedereen wijst naar elkaar. Los van dat ik dit graag opgelost zou zien, hoop ik dat post.nl haar bezorgers vriendelijk doch zeer dringend gaat verzoeken het papiertje normaal in te vullen. Dat scheelt veel gedoe. Moest ik tenslotte vroeger ook als postbode.

Als ik mijn pakketje binnen heb en niet nog een keer wordt afgescheept met een een niet ingevuld briefje

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 13:22 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Scholtes,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te horen dat u een onvolledig bericht van de bezorger heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heb ik tevens geen informatie gevonden op deze KG-code. Ik heb nog een pakket gevonden dat nog onderweg is naar een postkantoor. Dit pakket komt uit het buitenland. Als u nog een pakket verwacht uit het buitenland dan adviseer ik u om de barcode bij deze afzender op te vragen. Ik mag geen barcodes verstrekken op basis van een adres. Deze codes hoort u via de afzender te ontvangen. Ik hoop dat u de barcode nog kunt achterhalen.

Alle klachten die gemeld zijn door QS