Klacht: onvoldoende postzegels op brief geplakt door afzender

op 10 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ontving verzoek om verschuldigde verzendkosten ad 5,46 alsnog te betalen.
Betaalcode D11. 170502.200460 dd 3-5-2017
Afzender 1033 XT 11
Afzender heeft deze brief verstuurd via postkantoor Molenwijk Amsterdam Noord alwaar 4x postzegel NL 1 op de brief geplakt is. Was dikke brief, maar kon door brievenbus volgens dit postkantoor (ter plekke geprobeerd)
Is ook bezorgd als brief via de brievenbus. helaas helemaal opengescheurd en een ingesloten envelopje met zegels zat er niet meer in, was verdwenen.
Dus 2 klachten over Post.NL:
1. ten onrechte verzoek ontvangen om verzendkosten ad 5.46 euro te betalen
2. heb opengemaakte en onvolledige brief ontvangen

na gemaakte excuses/erkenning gemaakte fouten

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 mei 2017 om 15:18 geantwoord

Geachte heer, mevrouw De Lagh,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk en dat dit poststuk tevens geopend en leeg bij u is afgeleverd. Ik begrijp dat u hier erg ontevreden over bent en wil u namens PostNL mijn excuses hiervoor aanbieden. Graag informeer ik u hierover.

De portokaart hoeft u uiteraard niet te betalen. Ik heb hiervoor de kosten afgeboekt. Als u de kaart met een grote boog in de papierbak gooit is dat verder afgehandeld.

Voor wat betreft het leeg ontvangen pakketje, heb ik tevens een klacht aangemaakt. Bij briefpost is het doorgaans niet mogelijk om na te gaan waar het precies is mis gegaan omdat het niet geregistreerd wordt. Aan de hand van de klacht gaan ze o.a. na of het vaker mis gaat bij jou in het postcodegebied en of de processen verbeterd kunnen worden.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door D11.170502.200460