Klacht: ontevreden (digitale tv) +overige extra kosten ( orpheo)

op 31 oktober 2011 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Ik ben een vader van een gezin met 3 kinderen ik vind het gewoon niet kunnen dat een kabelmaatschappij zoveel macht heeft. Caiway maakt misbruik van deze situatie je betaalde hiervoor ook 1 bedrag en voor dat bedrag kon je zoveel tv’s aansluiten als je nodig had. Nu ben je verplicht voor elke tv een digitale (Humax) ontvanger aan te schaffen voor € 64,95 of duurdere en elke extra smartcard kost € 19,90 en voor elke smartcard maandelijks 1,95 betalen aan abonnementskosten ik heb een eengezinswoning met 5 kamers dan is dat toch niet meer haalbaar. Ik vind dat we misleid zijn door Caiway voordelen!!! van het digitaal gaan kan ik hier helaas niet vinden maar de nadelen daar kunnen we niet omheen. Ik heb hiervoor met klantenservice voor ze digitaal gingen ook contact gehad en toen is mij niks verteld dat ik van alles moest aanschaffen om op meerdere tv’s te kunnen kijken. Caiway heeft ervoor gekozen digitaal te gaan dan kun je je klanten toch niet hiermee opzadelen ik was tevreden met analooog.

Ik hoop dat Caiway ook eens de verantwoordelikheid neemt om de problemen op te lossen een oplossing zou zijn 2A 3 x een smartcard en geen abonnementskosten. ze mogen zelf ook wel iets verzinnen wat hierbij in de buurt komt.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 31 oktober 2011 om 16:19 geantwoord

Als alternatief voor een DVB-C ontvanger hebben we ook DVB-T scartsticks van 25 euro per stuk. Deze hebben net als analoog destijds had 15 zenders. Ook hebben we iedereen voortijdig uitgebreid geinformeerd de afschakeling van analoog een jaar terug en wat daar de gevolgen van zijn. Eventueel kunt u nog gebruik maken van deze sticks die via onze Shops of de Webshop van Caiway te verkrijgen zijn. Het Basic-pakket op de kabel is overigens ongecodeerd. Je kan een DVB-C ontvanger of TV aansluiten zonder het gebruik van een smartcard. Alleen de hardware zal dan aangeschaft moeten worden, wat bij Caiway ook bekend is.

Bert Vellekoop

Heeft op 07 november 2011 om 20:37 geantwoord

Als caiway dit een oplossing vindt dan geeft het duidelijk aan dat ze niet luisteren naar de klant. Ik heb hier overigens nog een aantal mensen gezien die dit al aan hebben gegeven en ook dat die scart oplossing niet eens goed werkt maar ach had niet anders verwacht vind caiway tot nu toe de slechtse provider die ik ooit heb gehad. En de meeste mensen hebben geen keus en dat weet caiway ik zal zelf wel kijken wat ik kan doen maar zal in iedergeval mijn contract spoedig opzeggen wij hebben niet om digitaal gevraagd maar caiway's wil is wet verder laat ik het hierbij

Alle klachten die gemeld zijn door orealyo