Klacht: Onterechte vorderingen

op 03 september 2018 over Billink in de categorie Betalingsdiensten

Sinds begin april zijn er allemaal bestellingen gedaan op ons adres met als betaalwijze achteraf betalen met Billink. Dit is allemaal gebeurd rondom de tijd dat wij voor ons zoontje in het Ronald McDonald huis zaten. Wij waren toen niet thuis en hebben niks aangenomen.
Nu liggen er ondertussen al 2 dossiers bij de deurwaarder (LAVG) De betreffende webshops zijn ons volledig onbekend. Voor dit gedoe kenden wij Billink ook helemaal niet.

In het verleden al vaak gebeld met CIB, toen de vorderingen daar nog lagen. Zij hadden beloofd dat het werd opgelost, maar dat is niet gebeurd. Iedere brief die hier binnenkwam heb ik als ‘retour afzender’ terug gestuurd.
Maar nu wordt er door LAVG gedreigd met dagvaardiging en beslaglegging en word ik nu toch zenuwachtig.
Maar aangezien zij alleen een factuur kunnen laten zien vind ik het een rare zaak. Een overeenkomst heb ik nog niet mogen ontvangen, dat is ook niet raar, want ik ben die ook niet aangegaan. Een factuur is namelijk een eenzijdge handeling van een ondernemer en is geen overeenkomst. Ook zijn er hele andere emailadressen bekend bij CIB en LAVG. Mijn eigen emailadres is volledig onbekend bij genoemde incassobureaus. En na bellen met CIB is de brievenstroom ook gestopt.

Ondertussen zijn wij bang voor identiteitsfraude en hebben daarvoor een melding gemaakt bij het CMI, datum voor aangifte staat ook.

Aanvullig op eerdere klacht; Vanochtend een deurwaarder van LAVG aan de deur gehad met een dagvaardiging terwijl zij afgelopen woensdag hebben gezegd dit samen met Billink uit te zoeken en daarmee het dossier tijdelijk on hold zou worden gezet

Dat alle vorderingen niet op ons worden verhaald. Wij weten van niks en zijn zeker geen koopovereenkomst aangegaan. Wij willen niet voor deze fraudemisbruik opdraaien.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Billink over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Billink in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Billink een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Billink

Heeft op 03 september 2018 om 14:07 geantwoord

Beste José,

Inzake deze klacht is er eerder met u gecorrespondeerd door LAVG, via ons. Deze zaak ligt iets genuanceerder dan u in uw verhaal schetst. Daar u mogelijk het slachtoffer bent van identiteitsfraude door een bekende van u, dienen wij zorgvuldig te handelen en te communiceren.

Wij hebben geprobeerd om je telefonisch te bereiken, helaas nog zonder succes. Voor zover de behandelaar van de zaak je niet verder kan helpen, kun je contact opnemen met ons via 0900 - 04 000 31.

Team Billink

Alle klachten die gemeld zijn door J. Cuperus