Klacht: Onterechte vordering

op 18 mei 2018 over Travel Club Express in de categorie Hotels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In maart 2017 werd ik telefonisch benaderd door Travel Club Express. Ik had zogenaamd een geheel verzorgde reis gewonnen. Doordat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik de desbetreffende medewerker laten weten dat ik enkel informatie wilde ontvangen, dit heb ik meerdere malen aangeduid tijdens dit gesprek. Nu bijna een jaar later krijg ik opeens een vordering van een incassobureau namens Travel club Express. Dit is van de zotte want ik heb nooit een abbo afgesloten. Een Google search onthulde dat ik lang niet de enige ben die dit is overkomen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de vordering word ingetrokken

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Travel Club Express over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Travel Club Express in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Travel Club Express een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Travel Club Express

Heeft op 18 mei 2018 om 10:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Badibanga,

U bent per 20 maart 2017 aangemeld bij Travel Club Express. U bent hiervoor telefonisch benaderd, tijdens dit gesprek heeft u uw bankgegevens doorgegeven zodat Travel Club Express 2 keer een automatische incasso mocht verrichten van € 89,97 na ontvangst van uw pakket. Ook is u mede gedeeld dat als uw aankoop niet is wat u ervan had verwacht dat u 60 dagen bedenktijd had om te annuleren. U had het pakket dan binnen het gestelde termijn moeten retourneren en even moeten bellen of een email sturen om uw annulering kenbaar te maken. Dit staat ook in de bevestigingemail en nogmaals vermeld in de welkomstbrief die bij het pakket zit.
Er is geen annulering van u ontvangen. 
Daar er geen opzegging binnen gesteld 60 dagen termijn is ontvangen is de automatische incasso van start gegaan. Echter is deze incasso mislukt.
Docdata, de paymentprovider die de automatische incasso's verricht heeft u daarop een bericht gestuurd met het verzoek om zelf tot betaling hiervan over te gaan.

Op 06 maart 2018 en 29 maart 2018 heeft het debiteurenbeheer van Travel Club Express u aangemaand per email.
U bent inmiddels aangeschreven door een extern incassobureau, wij verzoeken u dan ook contact met hen op te nemen ( info@cash-collectors.com )
Eventueel kunnen ze op uw verzoek de bandopname opvragen.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Travel Club Express

Heeft op 18 mei 2018 om 11:09 geantwoord

Er is uitdrukkelijk door zowel mij als de telefonisch verkoper verteld dat het enkel om een informatie ging! Mijn rekening nummer heb ik doorgeven voor het geval alles zou kloppen. DUS NIET ALS AKKOORD MET EEN ABBONEMENT.

Bericht van Travel Club Express

4 maanden geleden - Geachte heer Badibanga, U bent inmiddels aangeschreven door een extern incassobureau, wij verzoeken u dan ook contact met hen op te nemen ( info@cash-collectors.com ) Eventueel kunnen ze op uw verzoek de bandopname opvragen. Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice Travel Club Express

Alle klachten die gemeld zijn door Leongroningen