Klacht: Onterechte retourzending

op 22 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

PostNL heeft mijn pakket onterecht teruggezonden naar Turkije. Als reden is vermeld dat het adres onvolledig/onleesbaar is. Dit is niet correct (zie foto). Ik heb hierdoor 3 maal transportkosten moeten maken, plus daarbij nog de 0.45 cent per telefoon gesprek iedere keer dat ik PostNL moest bellen. Toen ik dit meldde bij PostNL werd mij chocolade aangeboden ter compensatie, alsof het een grapje is!

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat PostNL opdraait voor de extra kosten die ik heb moeten maken voor mijn pakket aangezien zij mijn pakket onterecht hebben teruggezonden naar Turkije.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 augustus 2016 om 12:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Bahida,

Uit uw bericht begrijp ik dat u eerder contact met ons heeft gehad over een pakket dat onterecht retour is gestuurd. Mijn excuses hiervoor. Echter kan PostNl u niets vergoeden. Dit is alleen eventueel mogelijk als de afzender een onderzoek start naar het retour gaan van het pakket bij de koeriersdienst in Turkije. Er is namelijk een internationale afspraak dat vergoeding alleen mogelijk is voor de afzender. De afzender heeft namelijk een overeenkomst met de koeriersdienst die hij/zij heeft gebruikt om het pakket te versturen. Ik raad u daarom aan contact te nemen met de afzender en hen te adviseren een onderzoek te starten.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door mert2727@hotmail.com