Klacht: Onterechte portokosten

op 15 april 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte dameheer,

Op 08-04-2019 heb ik een brievenbuspakket verstuurd.
Ik heb dit pakket bij een postnl punt ingeleverd en heb aan de medewerker gevraagd of het pakket aan de norm van een brievenbuspakket voldeed. Ik twijfelde hier al over omdat de verpakking steeds heel bol ging staan(zak die bol ging staan door lucht). De medewerker zei dat dit geen probleem was omdat de lucht er ook weer uit kon en het voorwerp wat verzonden werd zelf niet dik was.

Echter heb ik vandaag een brief ontvangen waarin postnl mij vraagt om alsnog 4,35 aan portokosten over te maken op betaalcode Z11.190408.100356

Ik vind dit niet helemaal fair aanzien de postnl medewerker zelf gezegt heeft dat het als brievenbuspakket verzonden kon worden.

Groet,
Tessa Koekoek

Wanneer ik de portokosten niet hoef te betalen. De pstnnl medewerker heeft zelf toestemming gegeven om het als brievenbuspakket te verzenden, daarom heb ik het op deze manier verstuurd. Anders had ik wel bijbetaald voor een gewoon pakket.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 april 2019 om 11:32 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een portokaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u via het postkantoor een postzending heeft verzonden en voor deze zending een portokaart heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor, ik kan me voorstellen dat u het erg vervelend vindt dat u hierdoor een portokaart heeft ontvangen.

Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering heb ik de portokaart afgeboekt in ons systeem. U mag de portokaart vernietigen. Daarnaast heb ik voor u een klacht aangemaakt, zodat we intern kunnen oppakken en daarmee herhaling kunnen voorkomen. U krijgt hier geen reactie meer op. Wanneer u in de toekomst vragen of opmerkingen heeft met betrekking tot onze service, laat het mij dan gerust weten.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Tessa-b-k