Klacht: Onterechte portokaart ontvangen

op 17 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb zojuist 2 portokaarten ontvangen welke aangeven dat er € 5,11 per kaart betaald dient te worden i.v.m. onvoldoende frankering. Ik heb op deze dag 9 enveloppen afgegeven bij het postkantoor, welke allemaal dezelfde formaat hadden. Ik vind het dus bijzonder dat er 2 van de 9 enveloppen onvoldoende gefrankeerd zouden zijn.

Bij het kwijtschelden van de bedragen (2x € 5,11)

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 augustus 2016 om 14:44 geantwoord

Geachte heer Van de Kamp,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u meerdere betaalverzoeken voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

U hoeft niet te betalen. Ik heb de portokaarten voor u afgeboekt. De betaalverzoeken zijn in dit geval vervallen.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over onze een van onze diensten, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door mvdkamp