Klacht: Onterechte niet-thuis melding

op 28 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen week woensdag heb ik een pakket besteld voor kerst. Gisteren ben ik de hele dag thuis aanwezig geweest om het pakket in ontvangst te kunnen nemen, echter de gehele dag niemand geweest. Om 21:00 uur ben ik de deur uit gegaan, aangezien ik niet de hele dag kan blijven wachten op een pakket. Om 22:30 uur krijg ik de melding dat ik niet thuis aanwezig was, dhl probeert 23-12 nogmaals om het pakket te bezorgen.
Vandaag wederom de hele dag thuis geweest, het pakket zou tussen 11-15 uur bezorgd worden. Weer niemand gezien. Nu krijg ik om 22:30 wederom een e-mail dat er niemand thuis was om het pakket in ontvangst te nemen, terwijl ik de hele dag en dus ook avond thuis ben geweest! Er is dus een moeite gedaan om daadwerkelijk langs de deur te komen, terwijl er wel een melding wordt gemaakt dat er niemand aanwezig zou zijn.

Ik hoop dat mijn pakket toch voor kerstavond aankomt, anders verwacht ik een tegenmoetkoming voor het ongemak. Ik heb ruim op tijd besteld, dus het probleem ligt niet bij mij maar bij dhl.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 december 2017 om 13:55 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig dat het tot twee maal toe niet is gelukt om de zending binnen het geplande tijdsvenster af te leveren. Excuses dat u hierdoor langer op uw zending heeft moeten wachten. De zending is de volgende bezorgdag alsnog bij u geleverd.

Miranda
DHL Parcel

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 28 december 2017 om 14:49 geantwoord

Ik weet dat de zending de volgende dag alsnog is geleverd, maar het gaat mij om het principe dat DHL medewerkers de klant de schuld geven niet aanwezig te zijn terwijl zij wellicht niet eens de moeite doen om langs te rijden of überhaupt aan te bellen om het pakket af te leveren. Ik lees dat dit bij meerdere mensen is gebeurd, dus het is een duidelijk signaal om op te pakken.

Alle klachten die gemeld zijn door annestals