Klacht: Onterechte maandelijkse afschrijving

op 22 februari 2018 over The Inner Circle in de categorie Datingsites

Ik ben er zojuist achter gekomen dat er al sinds juli 2017 €20 wordt afgeschreven van mijn rekening. Is schrok daar heel erg van want ik heb nooit een abonnement bij The Inner Circle afgesloten. Na even op wat onderzoek uitgegaan te zijn bleek dat ik een week de site heb uitgeprobeerd, voor €5. Echter heb ik nergens toestemming gegeven om vervolgens maandelijks een bedrag van mijn rekening af te schrijven! Hoe ik dit weet? De betaling is gedaan via IDEAL, wat betekent dat ik zelf geld naar The Inner Circle heb overgemaakt. Een overboeking via IDEAL betekent alleen niet dat ik toestemming geef om elke maand €20 af te schrijven.

Ik ben iemand die niet elke dag op mijn rekening kijkt, omdat ik weet wat ik betaal en erop vertrouw dat er geen dingen afgeschreven worden waar ik geen weet van heb. Daarbij vielen de afschrijvingen niet op als ‘raar’ omdat Adyen ook voor veel festivals wordt gebruikt. Ik ben hier echt enorm kwaad over en vind het op z’n zachtst gezegd onbeschoft. Ik zal vast ergens een vinkje of kleine lettertjes over het hoofd hebben gezien waarin stond dat het abonnement verlengd zou worden met 20€ per maand. Maar als The Inner Circle enig gevoel voor empathie heeft kun je toch begrijpen dat als iemand een TESTweek koopt voor €5 en dat betaalt via IDEAL, je niet van diegene kunt verwachten dat ze toestemming geven voor een vier keer zo duur abonnement dat elke week automatisch afgeschreven wordt.

Je kunt aan mijn account activiteiten zien dat ik nooit ingelogd heb na die testweek, geen mails geopend heb, en dus geen gebruik heb gemaakt van de diensten van The Inner Circle.

Ik ben niet de enige lees ik op meerdere forums. En echt, ik kan er niet over uit dat je zo je business kunt runnen. En dan ook nog in de anonimiteit blijven door alleen via de email bereikbaar te zijn.. makkelijk hoor.

De enige nette manier zou ik vinden om alle afschrijvingen aan mij terug te boeken, behalve de €5 die ik zelf betaald heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Lise703