Klacht: onterechte kosten in rekening gebracht

op 26 mei 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Geachte heer / mevrouw,

Sinds 22 mei 2015 heeft mijn cliënt dhr. Ahmad Osman Abdi een aansluiting Internet/Telefoon/TV basis/Mobiele telefonie bij Tele 2. die op naam staat van zijn echtgenote mvr. N. Alin Hassan.
Klantnummer B0007185859.
Met dit abonnement kan de familie gratis bellen binnen Europa, maar juist hier is iets fout gegaan.
Cliënt krijgt een factuur waar kosten binnen Europa in rekening gebracht zijn.
Toen dit door ons werd aangekaart bij uw klantenservice, kregen wij te horen dat cliënt inmiddels naar het incassobureau was verwezen.
Eerst zou hij zijn rekening moeten betalen en dan zal Tele2 kijken of zij iets terug zou moeten betalen.

Ik heb regelmatig met uw klantenservice gebeld maar dit heeft geen enkel effect.
Klantenservice stuurt mij door naar Bos incasso en Bos incasso weer terug naar de klantenservice.
Kosten worden op deze manier onnodig opgedreven en cliënt zit nu al sinds de zomer 2015 zonder televisie
Terwijl, het enige wat cliënt van uw bedrijf vraagt is een kloppende factuur.

Wat mij zeer bevreemd is dat cliënt zonder pardon naar een incassobureau is gestuurd. Per slot gaat het hier niet om iemand die zijn rekening niet wil betalen, maar om een fout die door Tele 2 gemaakt is. Maar wat mij nog veel meer bevreemd, is dat niet alleen de factuur waar dit om gaat naar het incassobureau is gestuurd maar ook alle facturen die daarna zijn opgemaakt automatisch naar het incassobureau zijn doorgestuurd.
Daar was helemaal geen discussie over.
Toen ik telefonisch aan Bos Incasso mededeelde dat ik dit vreemd vond, werd mij verteld dat dit bij Tele 2 wel vaker gebeurde en dat zij daar niets aan konden veranderen.

Op dit moment probeert dhr. Osman weg te komen als klant bij Tele 2 maar ook dit geeft weer problemen. De klantenservice zegt nl. dat er maanden in 2016 van zijn TV abonnement niet betaald zijn. Bij nader onderzoek blijkt dit om twee maanden te gaan. Bovendien krijgt hij ook nog geld van Tele2.
Dit hele gebeuren verward mij totaal en ik kan me ook niet voorstellen dat dit allemaal valt onder de normale procedures bij Tele2.

Als deze familie zijn teveel betaalde geld terug heeft. Zij weg zijn bij het incassobureau. Als zij een kloppende rekening hebben gehad.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Iwan Lindeboom