Klacht: Onterechte kosten en niet bereikbaar

op 02 juni 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Bewoner verhuisd 10 dec 2014 en zegt alles op. Echter dunea heeft nog een eindafrekening van 48 euro en stuurt die naar het oude adres. Uiteraard komt die rekening niet bij degene die moet betalen. Dunea geef de rekening in handen van GGN ook GGN stuur brieven naar het oude adres in april, juni en juli 2015. Dan zegt GGN dat zij een brief gestuurd hebben in maart 2016 naar het nieuwe adres. Die is nooit ontvangen, wat vreemd is want er gaat nooit iets mis met de post. Dan staat er op 11 mei 2016 een deurwaarder voor de deur en geeft een dagvaarding aan een medebewoner. Op de dagvaarding staat dat de gedaagde voor de inmiddels 198 euro op 9 mei bij de rechter moet verschijnen. 9 mei is doorgestreept. Omdat ik er niets van begrijp (sowieso waar de achterstand van is) ga ik bellen. Ik heb tussen 11 mei en 27 mei tijdens kantooruren 21 keer gebeld. Telkens kreeg ik een bandje met dat de wachttijd langer dan 30 min is. Zo lan kan ik niet in de wacht staan tijdens mijn werk. Niet eens vanwege de kosten daarvan. Op maandag 30 mei heb ik een vrije dag en besluit om die 30 min in de wacht te blijven. Dan verneem ik dat ik aan de hand van de code dtwgs4 (met de hand op de dagvaarding gezet) moest begrijpen dat ik op 30 mei op zitting moest verschijnen. De tijd heeft niemand het over. Omdat ik precies op de dag van de zitting bel(en ik GGN eindelijk kan bereiken omdat ik 30 min in de wacht ben gaan zitten) komt er nog eens een verhoging bij. Uiteindelijk is 48,00 bijna 400 euro geworden. Door dunea te bellen heb ik begrepen waar die nota van 48,00 vandaan kwam. Dunea bevestigd dat in dec 2014 gebeld heb om de eindnota te vragen en die ook betaald heb. Echter dunea heeft doorgeteld tot de nieuwe bewoner op 27 jan 2015 het water op diens naam heeft gezet. Daar is niets meer aan te doen omdat ik de bevestigingsmail uit dec 2014 niet heb bewaard.

Ik wil dat GGN laat zien waar zij de brieven in 2015 naar toe hebben gestuurd. Dunea heeft al toegegeven dat zij de nota naar het oude adres hebben gestuurd. Als ik een brief had ontvangen, van wie dan ook, waarin staat dat ik alsnog 48 euro aan dunea moet betalen dan had ik dat gedaan, nu ontvang ik uit het niets een dagvaarding. Ik wil de hoofdsom betalen niet de bijkomende kosten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 14 juni 2016 om 13:15 geantwoord

Klacht.nl heeft de klacht opnieuw geactiveerd. Zij wensen een uitgebreider antwoord op de klacht. Vanwege de wet bescherming persoonsgegevens kunnen wij niet inhoudelijk op de klacht reageren via deze website. Wij hebben de klager schriftelijk kenbaar gemaakt wanneer welke stappen gezet zijn en hoe de procedures werken. De klacht over de bereikbaarheid is terecht. Hiervoor hebben wij excuses aangeboden. Wij werken hard aan een goede bereikbaarheid, maar hebben deze de afgelopen periode niet kunnen realiseren. Het staat de klager altijd vrij op een andere wijze contact met ons op te nemen. Wij adviseren het gebruik van mijnincasso.

GGN Mastering Credit.

Heeft op 05 juli 2016 om 06:57 geantwoord

Dit is geen oplossing. GGN zegt Hier dat het klopt dat zij niet bereikbaar zijn. Dat ik daardoor hogere kosten heb laten GGN zo ????

Bericht van GGN Mastering Credit

6 maanden geleden - Wij willen de klager graag een reactie geven op de feedback van 05-07-2016. De bereikbaarheid is op dit moment niet optimaal. Dit houdt in dat er op sommige momenten op de dag langere wachttijden zijn in de telefoonlijn dan voor de klager en GGN wenselijk is. Hier wordt volop aan gewerkt. Het is niet zo dat GGN helemaal niet bereikbaar is. Men kan aansluiten in de wachtrij aan de telefoon, maar ook gebruik maken van andere communicatiemiddelen zoals e-mail en mijnincasso. GGN Mastering Credit.

Alle klachten die gemeld zijn door Bbalk