Klacht: Onterechte kosten en loonbeslag

op 02 juni 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

GGN heeft een incasso geplaatst namens DUO. Terwijl de incasso (+-€200) allang voldaan was. GGN presteerde het om toch incassobrieven te sturen, beslag exploten en uiteindelijk loonbeslag (zonder rechterlijke uitspraak, dit is niet nodig bij DUO). Dit alles terwijl het openstaande bedrag allang was ingelost. Uiteraard van het kastje naar de muur gestuurd. Met de bekende argumentatie: Regel het met DUO. Dit was allang gedaan en opgelost. Kosten in rekening gebracht door GGN (+-€370). Daarnaast is de deurwaarder 2x langs geweest om een beslag exploot af te leveren. De deurwaarder heeft in plaats van netjes aan te bellen, de exploten door de brievenbus gedaan. Kortom geen wederhoor. Argument dat ik niet thuis was onjuist. De deurwaarder heeft per ongeluk aangebeld bij de bovenbuurman dit had ik opgevangen toen ik thuis was. Snel naar beneden, ook dit keer de deurwaarder gevlogen. Kortom geen wederhoor maar uiteraard wel loonbeslag leggen. Voor alle duidelijkheid ben nooit een wanbetaler (voldoende spaarkapitaal en overwaarde op de koopwoning). Geen reden voor loonbeslag nog. Telefonisch bij GGN kom je niet in contact met de desbetreffende deurwaarder. Medewerkers geven verkeerde antwoorden en zijn zelf niet op de hoogte van het eventuele openstaande bedrag. Ik begrijp dat dit laatste best lastig is als de schuld al was voldaan. Mijn vervolgstappen zijn het publiekelijk aanhankelijk maken (bijvoorbeeld door deze website), klacht bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders (niet integer handelen en geen wederhoor) en als laatste middel een kort geding.

Kosten terugstorten op NL90SNSB0951744399

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 02 juni 2016 om 08:42 geantwoord

Geachte heer Nieuwendijk,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Deze is door onze klachtenafdeling inmiddels in behandeling genomen. Wij hebben u zojuist een email gestuurd waarin wij nader uitleg geven over het verloop van het dossier. Wij beschouwen de klacht hiermee als afgehandeld.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

GGN Mastering Credit

Heeft op 02 juni 2016 om 09:46 geantwoord

Slechte oplossing oftewel geen oplossing van GGN. GGN blijft wijzen naar DUO dat ze het dossier hadden moeten sluiten. Dit is niet gebeurd waardoor GGN onterecht is blijven vorderen. GGN vindt het blijven vorderen logisch en terecht. Je kunt duidelijk merken aan de houding dat het gaat om geld binnen harken. Schakelen met de opdrachtgever zit er niet in. Klacht ingediend bij de kamer van gerechtsdeurwaarder over het integer handelen van de deurwaarder (los van de inhoudelijke zaak).

7 maanden geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over GGN Mastering Credit is afgesloten door de melder van de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Robertowww