Klacht: Onterechte kosten bij import

op 17 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb wat in China gekocht voor €21,35
Bewust onder de 22 euro, zodat ik geen bijkomende kosten heb.

Track & trace nummer RB389640164SG / 3sreta5680388

Nu ligt het pakket bij het postkantoor. Of ik nog even €18,36 wil betalen waarvan €13,- inklaringskosgen en €5,35 btw. . Dit pakket mag helemaal geen bijkomende kosten hebben!
Volgens postnl kan ik alleen de btw van €5,35 terug krijgen en niet de inklaringskosten van €13,-
Juist die kosten zouden jullie niet in rekening mogen brengen!

Wanneer ik geen extra kosten heb en gewoon mijn pakket kan afhalen. Deze extra kosten zijn onterecht in rekening gebracht gezien de waarde lager is dan €22,-

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 15:11 geantwoord

Geachte heer Groeneveld,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de kosten die u moet betalen bij een pakket uit het buitenland. Graag geef ik u meer informatie.

Wanneer u goederen besteld van buiten de Europese Unie dat kunt u te maken krijgen met inklaringskosten, btw en douanerechten. Meer informatie over deze kosten kunt u hier vinden;

Mocht u deze kosten niet willen betalen dan kunt het pakket eventueel weigeren of later schriftelijk bezwaar indienen als dit niet correct is. Het is echter niet mogelijk om inklaringskosten terug te ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door Groeneveld.B.