Klacht: onterechte invoerrechten BTW en afhandekingskosten

op 10 februari 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

BETREFT BRIEF REFERENTIE: 3SIMUD0919946 BUITENLANDS PAKKET DEZE TRACKING CODE KAN IK NIET BIJ U TERUGVINDEN EN ZELF HEB IK DEZE OOK NIET ONTVANGEN, DUS IK WEET NIET WAT OF WELK PAKKET DIT IS, KAN DUS OOK NIET OP BRIEF REAGEREN, IK ZOU GRAAG MEER INFORMATIE VAN U ONTVANGEN ZODAT IK ADEQUAAT KAN REAGEREN A KOOIMAN.
Na ontvangst bleek dat product onder de €22,- euro zat met verzendkosten.

ik wil teruggave van bijna €20 euro

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 februari 2017 om 15:40 geantwoord

Geachte heer Kooiman,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u onterecht kosten voor uw pakket heeft betaald. Het spijt me uiteraard om dit te vernemen.

Wanneer dit het geval is, dan kunt u bezwaar indienen voor de belastingen zoals bijvoorbeeld invoerrechten,BTW en accijns. Het is niet mogelijk om de inklaringskosten terug te ontvangen. Dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de aangifte en administratie.

Bezwaar maken kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres en woonplaats gegevens en IBAN bankrekeningnummer. Hierbij vragen wij u een bewijs mee te sturen waaruit de waarde van de inhoud blijkt. Richt uw bezwaarschrift (binnen 6 weken) aan:

PostNL Pakketten tav KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden.

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst van uw bezwaarschrift. Wij dienen uw bezwaarschrift in bij de Belastingdienst/douane.Ondanks dat de Douane streeft om binnen 8 weken te reageren, moet u rekening houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden vanaf het moment van indienen.

Heeft op 27 februari 2017 om 20:35 geantwoord

foutje, bedankt dat ik mag betalen

Alle klachten die gemeld zijn door kooaad