Klacht: Onterechte inschrijving.

op 10 oktober 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik wilde een thuisstudie gaan volgens en ben op zoek gegaan op het internet. Zo kwam ik ook bij LOI terecht. Ik ben op aanvraag gebeld door LOI. Ik wilde informatie over de studie. Nadat ik alle informatie heb gekregen die ik nodig had, had ik aangegeven dat ik het met me man zou overleggen en heb gevraagd of ze een dag later konden terug bellen. Ik ben daarna nooit meer gebeld en heb ook niks ontvangen. Op een dag kreeg ik een groot doos bezorgt, waar alle benodigde lesmateriaal van LOI in zat. Ik heb gelijk telefonisch contact opgenomen en kreeg te horen dat ik telefonisch akkoord ben gegaan met de inschrijving en dat ik de financiële gedeelte moest overleggen met mij man terwijl ik duidelijk heb verteld dat ik nog niet ingeschreven wou worden. Ik zou brieven en mails moeten hebben ontvangen en kon niet meer opzeggen omdat ik over de bedenktijd was. Ik heb vermeld dat ik geen brieven heb ontvangen en de mails in de map ongewenst was terecht gekomen waar ik nooit naar kijk. Als ik de brief had ontvangen had ik zeker wel contact opgenomen omdat ik weet dat ik altijd 14 dagen bedenktijd heb en ik in de bedenktijd ik zonder opgaaf van reden en kosteloos kan opzeggen. Telefonisch konden ze er niks aan doen dus moest een mailtje versturen. Ik heb dat dus ook gedaan en kreeg als antwoord dat er een overeenkomst is afgesloten en dat ik hier niet van af kon komen. Ik heb zelf het een en ander onderzocht en besproken met een jurist en kwam er achter dat LOI zich niet aan de schriftelijkheidsvereiste heeft gehouden. Dit houd in dat ze telefonisch geen overeenkomsten kunnen afsluiten en ze echt een ondertekende contract moeten hebben. Dit heb ik bekend gemaakt bij LOI en ze betwisten dat dat zo is. Ik heb ook de mails gelezen die in mij ongewenst postvak was terecht gekomen. In de mails vragen ze de diploma’s die ik tot nu toe heb behaald en mijn BSN nummer. Dit hebben ze dus ook nooit van mij ontvangen omdat ik de mails in de ongewenste map zat en ik deze niet had gelezen. Ik vind het erg triest dat ik niet terug gebeld wordt terwijl dat wel beloofd werd en dat ik dus zo maar ingeschreven wordt terwijl ik het nog met me man wou bespreken en ik andere opleidingen zou willen vergelijken. Als je ze bekend maakt dat ze me zouden bellen en dat niet gedaan was krijg je als antwoord je zou ook kunnen bellen als je niks van ons hoort. Sorry maar ik heb geen belofte gegeven dat ik zou bellen en ben ook niet akkoord gegaan met een inschrijving.

Ik ben tevreden als ik te horen krijg dat mij inschrijving kosteloos word geannuleerd en als ze hun excuses aanbieden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Seyma 1988

6 dagen geleden - Beste mensen van LOI, Ik heb deze klacht 2 dagen geleden geplaats en hij is nog steeds niet in behandeling genomen. Graag wil ik dat het zo snel mogelijk word opgelost.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

3 dagen geleden - Beste Seyma, Hartelijk dank voor je bericht. Hierbij wil ik je laten weten dat wij jouw klacht uiterst serieus nemen en in behandeling hebben genomen. Ik zal de situatie nader onderzoeken en overleggen met de studieleiding. Ik kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Mijn excuses voor de vertraging. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Seyma 1988

3 dagen geleden - Hoi Thirza, Bedankt voor u reactie. Ik hoop dat u zo snel mogelijk met een oplossing komt. Met vriendelijke groeten, Seyma

Alle klachten die gemeld zijn door Seyma 1988