Klacht: onterechte inklaringskosten

op 05 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gister een pakketje uit Japan in ontvangst genomen. Waar een onterechte douanebetaling op zat , van 18 euro.
Onterecht omdat het pakketje een cadeau was, met een waarde 24 euro.
waar voor een gift/cadeau uit het buitenland , een maximum van 44 euro is toegestaan
Op alle bijbehorende papieren wordt dat ook bevestigd.
Er waren 2 opties, weigeren en dat gaat het pakket direct retour afzender, of accepteren en betalen. daar het hier een verjaardagscadeau betreft , heb ik geaccepteerd., en dus betaald.
Na telefonisch contact met Postnl , is er alleen de mogelijkheid , om schriftelijk teruggave aan te vragen, waarbij de uiteindelijke beslissing bij postnl ligt…ook al kun je middels de papieren aantonen, dat de beoordeling onjuist is.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de onterechte kosten ( 18 euro + porto) teruggestort wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 05 juli 2017 om 10:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Duyn,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de douane/ inklaringskosten die u voor uw pakket heeft betaald.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat u inmiddels bezwaar heeft ingediend. Ik zie dat er op 3 juli een brief naar u is verzonden met de uitslag.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door babs duyn