Klacht: Onterechte incassokosten

op 10 mei 2016 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Onlangs ontving ik van Directpay een rekening namens Essent. Essent had geld van mij tegoed, daaraan wil ik niet afdoen. Directpay beweert daarentegen mij op 16 maart een kosteloze aanmaning te hebben gestuurd conform de Wet op incassokosten. Deze is door mij nooit ontvangen. Ik heb Directpay verzocht mij een kopie van deze kosteloze aanmaning te sturen, alsmede een bewijs van verzending of mij de 40 euro incassokosten, die onterecht zijn berekend, te crediteren. Ik heb ze een redelijke termijn gegeven om aan mijn verzoek gehoor te geven.

Een kopie van de brief heb ik ontvangen, echter niet het verzendbewijs. Ik heb tevens de digitale footprint van de PDF, van de kosteloze aanmaning, onderzocht. Directpay claimt mij op 16 maart 2016 de aanmaning te hebben gezonden. De PDF is echter opgesteld op 2 maart, en vlak voordat de kopie per mail aan mij is verzonden op 25 april, gewijzigd. Geen enkele indicatie dat de aanmaning op 16 maart aan mij is gezonden, maar wel wijzigingen in de PDF doet mij vermoeden dat er “snel even een aanmaning” in elkaar is gedraaid omdat ik dit graag wilde. Dit ruikt naar valsheid in geschrifte zoals bedoeld in artikel 225 van het wetboek van strafrecht.

Ik ben tevreden wanneer de firma Directpay mij, buiten gerede twijfel, aantoont op 16 maart een kosteloze aanmaning te hebben gezonden of wanneer ik mijn 40 euro (onterechte) incassokosten heb ontvangen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 31 mei 2016 om 13:33 geantwoord

Heeft op 01 juni 2016 om 07:07 geantwoord

De klacht is niet opgelost. Directpay kan niet aantonen mij een kosteloze aanmaning te hebben gestuurd. Er is mij en vele anderen onrechtmatig 40 euro berekend.

Reactie van de melder van de klacht feichenberger

1 jaar geleden - Mijn stelling is dat de firma Directpay er dubieuze, zoniet frauduleuze, praktijken op nahoudt en mensen wederrechtelijk incassokosten berekend.

Bericht van Directpay

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw Feichenberger, Wij hebben u d.d. 12 en 20 mei 2016 middels een privébericht ons standpunt kenbaar gemaakt. In ons e-mailbericht d.d. 20 mei 2016 hebben wij ook aangegeven bij ons standpunt te blijven. Wij zullen de klacht bij KLACHT.NL derhalve ook als opgelost kenmerken. Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door feichenberger