Klacht: onterechte incasso kosten/schending van mijn privacy

op 28 september 2017 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik kreeg een brief van Directpay gedateerd 9 maart 2017 over een bedrag dat open zou staan bij Heine BV sinds 2013. Toen ik de brief ontving was die open en van een paar weken daarvoor.Ik woon op 251.Ik vermoedde dat de brief in de bus van 215 was beland zoals het vaker gebeurd(ik heb er bewijzen van)
Ik ken directpay niet en was verbaasd over het feit dat zij over mijn prive gegevens beschikten.Desondanks heb ik het aangegeven bedrag overgemaakt.Tegelijkertijd kreeg ik een brief over incasso kosten van 40 euro.Dat vond ik niet kunnen omdat ik niet eens een herrieneringsbrief had.Voor zover ik weet mogen incassobureaus niet zomaar zulke hoge bedragen vragen aan burgers.
Ik heb op 5 april een brief naar Directpay gezonden en heb mijn beklag gedaan over deze zaak.In de brief heb ik gevraagd om opheldering. Ik heb ook aangegeven zelf te onderzoeken of ik de betaling in 2013 wel of niet heb gedaan.Ik heb geen reactie van hen ontvangen.
Vorige week wilde ik een abonnement afsluiten bij Ufone en kwam erachter dat het niet mogelijk was omdat directpay een bericht van negatief saldo naar providers heeft gezonden.Ik vind het schokkend dat mijn privacy en burgerrechten op deze manier zijn geschonden.Ik heb Directpay gebeld en ik hoorde van medewerker Marvin dat de claim pas wordt opgeheven wanneer ik de incassokosten heb betaald.Ik heb verwezen naar de brief die ik naar hen toe heb verzonden.Desbetreffende medewerker zei dat directpay het niet heeft ontvangen.Zij gaan er wel vanuit dat ik hun brief op tijd heb ontvangen maar zelf zeggen zij dat zij mijn brief niet hebben ontvangen.Ik kan niet bewijzen dat het niet waar is.Er was totaal geen begrip voor wat ik vertelde.Ze kunnen niet bewijzen wanneer ik de brief heb ontvangen.Ik heb alsnog voornemens om een brief te sturen naar burgemeesters en wethouders zodat zij kunnen optreden tegen bedrijven die zover kunnen gaan dat zij burgers kunnen treffen in hun dagelijks financiële en privézaken.

Ik ben tevreden wanneer direct pay toegeeft dat zijn mijn privacy hebben geschonden en de claim opheffen wat betreft de incasso kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 28 september 2017 om 17:02 geantwoord

Heeft op 29 september 2017 om 03:16 geantwoord

De klacht is niet ogelost.Het lijkt alsof de inhoud van mijn brief niet in begrepen of niet is gelezen.Men heeft niet gereageerd op de inhoud en omstandigheden.Het gaat vooral om het feit dat ik de brief weken na dato geopend heb gevonden in mijn brievenbus. Ik heb ook aangegeven dat mijn privacy is geschonden.De claim is niet opgeheven.

Bericht van Directpay

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht, directpay heeft de post tijdig aan u verzonden en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de bezorging van deze post. U stelt tevens dat uw privacy geschonden is echter dragen wij juist de grootste zorg aan uw privacy en wij stellen dat deze niet door onze onderneming is geschonden. Wij begrijpen wel uiteraard uw hinder en frustratie en dit betreuren wij voor u. De klacht is echter op zichzelf ongegrond. Wij verzoeken u vriendelijk om deze klacht te sluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door sunflowergirl