Klacht: Onterechte energie levering

op 28 september 2011 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Op 12 februari 2009 werd ik gebeld door Energie Direct met de vraag of ik geinteresseerd zou zijn in een voordelige aanbieding. Ik was terughoudend en zei wel geinteresseerd te zijn, maar dat ik eerst de informatie hierover wilde doorlezen met mijn man. Dat was geen probleem zeiden ze , maar voor de goede orde moesten ze dit opnemen via een bandje. Ik moest overal ja op antwoorden en dan had ik gegarandeerd de tijd om me alsnog terug te trekken. Aldus gedaan. Er was me gezegd dat de informatie zou worden opgestuurd en dat ik dan zeven dagen de tijd zou hebben af te bellen. Toen na vier dagen de informatie nog niet bij ons binnen was, besloten wij af te bellen en te zeggen dat we nog geen informatie hadden ontvangen dus ervan af zagen.

In die zelfde week zijn we wel overgestapt naar de Nederlandse Energiemaatschappij, vanwege de voordelige voorwaarden.

Na twee maanden werd er door Energie Direct 600 euro van onze rekening afgeschreven ivm geleverde energie. Wij hebben dat direct laten terugstorten. Toen wij daarop verschillende aanmaningen kregen hebben wij elke keer gemeld dat het ging om een onterechte overschrijving en dat we nooit een rekening of wat voor informatie hadden ontvangen. Volgens Energie Direct zou die via de email verstuurd zijn. We hebben dit gescheckt, maar er was bij ons geen email van dit bedrijf binnengekomen. Wederom gebeld, brieven geschreven en noem maar op. Uiteindelijk een incassobedrijf op ons af gestuurd en ook dit bedrijf hebben we meerdere malen de situatie uitgelegd. Volgens Energie moesten we bewijzen dat wij hadden afgebeld, maar hun konden dat ook door de bandjes af te luisten, dat zouden ze doen. Vervolgens weer niets gehoord behalve aanmaningen. Nu zijn we twee jaar verder en moeten we voor de rechtbank verschijnen.
Uit de papieren blijkt wel dat we door Energie Direct zijn overgeschreven van Eneco. In diezelfde tijd hadden we ons aangemeld bij De Nederlandse Energiemaatschappij. Uiteindelijk blijkt dat er in een periode van twee weken energie is geleverd door Energie Direct, zei het onrechtmatig. Daar is dus niets aan te doen zeggen ze. Wij hebben nooit meterstanden doorgegeven aan Energie Direct, dus hoe komen zij aan energielevering voor 2 weken op een bedrag van 600 euro??

Ik was altijd al bang voor dergelijke verkooppraktijken maar kennelijk toen nog niet bang genoeg.

Als het moet wil ik wel voor de rechtbank verschijnen, maar dat mij nooit enige informatie is verstrekt en ik dus maar gewoon moet betalen vind ik ontoelaatbaar.

Overigens hebben we nu met het gerechtelijk bevel wel de rekeningen kunnen zien, idioot he?

Het toegeven dat onrechtmatige overschrijving van de ene energiemaatschappij naar de ander, ontoelaatbaar is. Energie Direct moet haar fout in deze gewoon toegeven.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van kloppie

7 jaren geleden - maar als u gewoon informatie wenst hoe kunnen ze dan geld van je rekening afschrijven? Moest dat ook worden doorgegeven? zou ik nooit doen aan de telefoon stuur maar info en dan vul ik het zelf wel in. En als ik iets niet begrijp tijdens een gesprek gewoon weer vragen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 14 maart 2012 om 17:02 geantwoord

Er is al telefonisch en mail contact met de klant.

Reactie van de melder van de klacht mfransz

6 jaren geleden - Heel goed wat u zegt!! Nooit doen. Maar als het toch is gebeurd zit je zoals wij mooi met de gebakken peren. De zaak is overigens helemaal niet opgelost, behalve dan dat wij erachter zijn gekomen dat alle emails naar een verkeerd adres zijn gestuurd en dus nooit bij ons zijn aangekomen!! De oplossing moet nu van de rechter komen, wij horen dat in april. Energie Direct denkt dat antwoorden op een klacht hetzelfde is als een klacht oplossen, blijkbaar gaat daar alles het ene oor in en het andere uit. Vooralsnog hebben we vertrouwen in onze rechtspraak. M. Fransz

Alle klachten die gemeld zijn door mfransz