Klacht: onterechte boetes

op 04 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tegenwoordig krijg ik bijna voor elk pakket dat ik stuur een boete omdat het zogenaamd onvoldoende gefrankeerd zou zijn.
BV: Ik verstuur een brievenbuspakketje, bij het postnl punt wordt gekeken of hij door de gleuf past. Dat past dus het kan een brievenbuspakketje worden.
Vervolgens gaat dit pakketje naar het sorteercentrum op een lopende band waar dus tegenwoordig een machine staat die zegt of iets door de brievenbus kan of niet ( de gleuf bij het postnl punt is dus overbodig geworden). Volgens de machine kan dit dan niet en krijg ik een boete. Als ik de klant vraag hoe ze het geleverd heeft gekregen is steevast het antwoord: het lag op de deurmat. Het is dus door de brievenbus gedrukt.
Dus en ze hebben het gewoon als brievenbuspost bezorgt maar dat stelletje huichelaars heeft wel het lef om te zeggen dat het te groot is voor de brievenbus en er moet dus een boete betaald worden.
Nog nooit in mijn hele leven ben ik ergens zo boos om geweest dan op de post. Ik ben voldoende bewijs aan het verzamelen ( alle boetes i.c.m hoe alles dan uiteindelijk bezorgt is) om het bij een advocaat neer te leggen. PostNL kan niet op deze manier zoveel geld van mensen afhandig maken.
Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die dit herkennen ( want ik hoor sinds een paar maand alleen maar geklaag), iedereen die zich aan wil sluiten kan dit laten weten. Hoe groter de groep is die zich tegen postnl spant hoe lastiger we ze kunnen maken en hoe sneller ze misschien weer gewoon mensen aan het werk zetten.
En dan is dit nog maar een klein deel. Dan heb ik het niet over beschadigde pakketjes waar ze van doen of het de normaalste zaak van de wereld is als je het niet verzekerd verzend. Of pakketjes die helemaal niet geleverd worden.
Stelletje dieven, huichelaars en geldwolven zijn het.

Wanneer de afgekeurde pakketten door menselijke handen nagecontroleerd worden

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Eykelenboom, Het spijt me heel erg om te vernemen dat u meerdere porto kaarten heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is, zeker wanneer u de zendingen heeft laten controleren op het postkantoor. Mijn excuses hiervoor. U geeft een factuurnummer door in uw bericht. Hier kan ik echter geen informatie op vinden. Heeft u wellicht een zakelijk account bij ons? Als dit het geval is dan wil ik u adviseren om dit te melden bij PostNL Zakelijk. U kunt de contact gegevens van deze afdeling hier vinden; https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk Mocht dit niet het geval zijn en u heeft deze particulier verzonden dan zou ik graag de betaalcodes van deze portokaarten ontvangen, zodat ik dit voor u kan bekijken. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Marjems

3 maanden geleden - Dit zijn standaard antwoorden. Op een andere site waar ik dezelfde klacht heb geplaatst kreeg ik precies hetzelfde antwoord. Ik heb al 100 keer contact gezocht zowel met postnl zakelijk als prive. En als je denkt dat dat wat uithaalt?!?! NEE!!!! Gisteren kreeg ik gewoon weer een mail met boetes!!! SCHOOIERS!!!!!

Heeft op 04 mei 2017 om 19:51 geantwoord

Geacht mevrouw Eykelenboom,

Ik begrijp dat het niet prettig is om deze porto kaarten te ontvangen, maar ik vind het jammer dat u zo reageert. Ik wil u enkel proberen te helpen. Zonder deze codes kan ik echter niets voor u betekenen. Mocht u zich bedenken dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/ of de klantenservice van PostNL Zakelijk. Waarvan ik de contact informatie al eerder heb doorgegeven.

Heeft op 04 mei 2017 om 20:06 geantwoord

Ik heb al gezegd dat ik 100 x contact heb gezocht hierover en dat het niks uithaalt.
Waarom zal ik dan nog nu een keer postnl zakelijk bellen???
Wat rest mij dan nog om overal waar mogelijk is negatieve feedback te plaatsen en zo lastig mogelijk te zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door Marjems