Klacht: Onterechte bkr codering , en komt afspraken niet na

op 13 februari 2018 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Voor dat ik onderstaande mijn toelichting geef ,

Wil ik eerst even laten weten dat ik het extreem bizar vindt hoe jullie als best grote organisatie langs elkaar heen werken , niet te weten hoe er met jullie digitale systeem om moet worden gaan , en het lijkt wel als bepaalde informatie ter plekken verzonnen wordt.

Onderstaande mijn toelichting waarom de negatieve BKR codering onterecht zou zijn .

Vorig jaar 10 April 2017 bleek het bedrag van 401,26 euro geheel opeisbaar te zijn geworden .

Ik heb op 19 April telefonisch contact gehad met mevrouw L , ik totaal in paniek want we willen graag eens een huisje kopen en daar is een hypotheek voor nodig en met een negatieve BKR codering lukt dat natuurlijk niet .

Mevrouw L heeft mijn vriendelijk telefonisch te woord gestaan en ging kijken wat ze voor me kon doen , Na enkele minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik mevrouw L weer aan de telefoon met de mededeling , Mevrouw V er staat nog geen codering achter u naam , dus we gaan een afspraak maken ,

Als u vandaag de 70 euro aan achterstand en de 30 euro voor het nieuwe termijn overmaakt , dus een totaal van 100 euro dan komt er GEEN BKR CODERING ACHTER U NAAM !

Dit aanbod heb ik aanvaard en zoals de afspraak is direct de 100 euro overgemaakt , De volgende dag heb ik terug gebeld naar Mevrouw L om te vragen of het geld ontvangen was en Mevrouw L bevestigde dit .

Vol van vertrouwen Had ik vorige week bij een kredietverstrekker samen met mijn partner een BKR toetsing en wat bleek , Ik kreeg de mededeling Mevrouw V wij kunnen u niet helpen u heeft vorig jaar voor korte tijd een negatieve A codering gehad en er staat nu een H van Herstel deze codering staat bij Neckermann.

Ik vol verbazing afgelopen Donderdag contact opgenomen met Vesting Finance en de volgende dag ( Vrijdag 9 februari ) ben ik terug gebeld door dhr b .

Aan hem heb ik de vraag gesteld of het daadwerkelijk zo is dat er eerst een negatieve A codering stond en nu de H codering , Dit bevestigde hij .

Ik heb hem uitgelegen dat ik in April 2017 een afspraak heb gemaakt met Mevrouw L en dat de codering die toen geplaats is onterecht is , want volgens Mevrouw L zou er helemaal GEEN BKR codering komen !

Hij kon inderdaad zien in het systeem dat ik en Mevrouw L deze afspraak gemaakt hadden dit stond vermeld als notitie , dhr b vond dit ook vreemd en zei dat de negatieve A zoals de H codering onterecht was en zou met de BKR desk gaan praten om de coderingen weg te laten halen , en zou mijn later op de dag terug bellen over hoe de stand van zaken is .

Nou dat deed hij dus ook alleen met de mededeling dat de BKR codering NIET wordt weggehaald , omdat deze terecht zou zijn .

En de afspraak met Mevrouw L komt de vervallen omdat ze mij de verkeerde informatie had gegeven omdat waarschijnlijk de A codering eerder dan het telefoongesprek geplaats is en deze niet zichtbaar zou zijn geweest voor Mevrouw L .

Laat ik hierbij wel zeggen , Dat een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig is .

Voor de totstandkoming van een mondelinge overeenkomst is een aanbod van de ene partij en de aanvaarding daarvan door de andere partij voldoende voor rechtsgeldige mondelinge afspraak .

Ik heb de mondelinge overeenkomst aanvaard door de zoals afgesproken 100 euro over te maken .

ik heb nog even wat oude brieven van Vesting Finance opgezocht ,

Daar tussen vond ik een brief van 27 Maart 2017 ,

Ik zal de brief even in het kort samenvatten ,

Geachte mevrouw V,

Hierbij ontvangt u een rekeningoverzicht over de periode van 27 februari t/m 26 Maart 2017 .

Hieruit blijkt dat u de betalingen met een totaal bedrag van 70,00 euro nog niet aan ons heeft voldaan. Dit betreft de termijnen van 26 December 2016 , 26 januari 2017 en 27 februari 2017.

( Let wel dat de bovenstaande genoemde ” niet betaalde termijnen ” , ervoor hebben gezorgd dat ik ben aangemeld bij het BKR .!

Maar wat blijkt nu uit mijn eigen administratie dat ik deze termijnen wel betaald heb !

op 21 December 30,00 euro , 26 Januari 30,00 euro , 23 Februari 35,00 euro .

Hoe verklaren jullie dit dan ?

Ik wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd , Terwijl ze fout op fout hebben gemaakt

Verwijdering van de bkr codering

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

Reactie van de melder van de klacht Sammy1986

5 maanden geleden - Helaas wil vf hier mijn klacht niet in behandeling nemen , ik ga er vanuit dat vf dit wel persoonlijk met mij doet of per mail nav mijn klacht naar de klachtenafdeling van hun .

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Sammy1986

4 maanden geleden - Al ruim 2 weken verder en nog steeds niks gehoord !! Gaat erg traag!

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 15 maart 2018 om 10:47 geantwoord

Heeft op 15 maart 2018 om 11:51 geantwoord

Oplossing is niet correct .

Zoals jullie zelf aangeven in de brief van 6 maart, zou ik een achterstand hebben over juli 2016 en maart 2017.
En dat bij een achterstand van 60 dagen je een negatieve codering krijgt.

In de brief staat betaal datum 26 maart 2017 met een vervaldatum van 26 april 2017 .

Ik heb op 19 april een betaling gedaan dus binnen de vervaldatum !!!

Jullie hebben mij een negatieve bkr codering gegeven op 7 april 2017 , dus niet na een achterstand van 60 dagen maar na nog geen 40 dagen !!!!!

Jullie leven de regels niet na !! Mensen worden onnodig gestraft door jullie domme fouten !!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Sammy1986