Klacht: Onterechte bkr codering , en komt afspraken niet na

op 13 februari 2018 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Voor dat ik onderstaande mijn toelichting geef ,

Wil ik eerst even laten weten dat ik het extreem bizar vindt hoe jullie als best grote organisatie langs elkaar heen werken , niet te weten hoe er met jullie digitale systeem om moet worden gaan , en het lijkt wel als bepaalde informatie ter plekken verzonnen wordt.

Onderstaande mijn toelichting waarom de negatieve BKR codering onterecht zou zijn .

Vorig jaar 10 April 2017 bleek het bedrag van 401,26 euro geheel opeisbaar te zijn geworden .

Ik heb op 19 April telefonisch contact gehad met mevrouw L , ik totaal in paniek want we willen graag eens een huisje kopen en daar is een hypotheek voor nodig en met een negatieve BKR codering lukt dat natuurlijk niet .

Mevrouw L heeft mijn vriendelijk telefonisch te woord gestaan en ging kijken wat ze voor me kon doen , Na enkele minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik mevrouw L weer aan de telefoon met de mededeling , Mevrouw V er staat nog geen codering achter u naam , dus we gaan een afspraak maken ,

Als u vandaag de 70 euro aan achterstand en de 30 euro voor het nieuwe termijn overmaakt , dus een totaal van 100 euro dan komt er GEEN BKR CODERING ACHTER U NAAM !

Dit aanbod heb ik aanvaard en zoals de afspraak is direct de 100 euro overgemaakt , De volgende dag heb ik terug gebeld naar Mevrouw L om te vragen of het geld ontvangen was en Mevrouw L bevestigde dit .

Vol van vertrouwen Had ik vorige week bij een kredietverstrekker samen met mijn partner een BKR toetsing en wat bleek , Ik kreeg de mededeling Mevrouw V wij kunnen u niet helpen u heeft vorig jaar voor korte tijd een negatieve A codering gehad en er staat nu een H van Herstel deze codering staat bij Neckermann.

Ik vol verbazing afgelopen Donderdag contact opgenomen met Vesting Finance en de volgende dag ( Vrijdag 9 februari ) ben ik terug gebeld door dhr b .

Aan hem heb ik de vraag gesteld of het daadwerkelijk zo is dat er eerst een negatieve A codering stond en nu de H codering , Dit bevestigde hij .

Ik heb hem uitgelegen dat ik in April 2017 een afspraak heb gemaakt met Mevrouw L en dat de codering die toen geplaats is onterecht is , want volgens Mevrouw L zou er helemaal GEEN BKR codering komen !

Hij kon inderdaad zien in het systeem dat ik en Mevrouw L deze afspraak gemaakt hadden dit stond vermeld als notitie , dhr b vond dit ook vreemd en zei dat de negatieve A zoals de H codering onterecht was en zou met de BKR desk gaan praten om de coderingen weg te laten halen , en zou mijn later op de dag terug bellen over hoe de stand van zaken is .

Nou dat deed hij dus ook alleen met de mededeling dat de BKR codering NIET wordt weggehaald , omdat deze terecht zou zijn .

En de afspraak met Mevrouw L komt de vervallen omdat ze mij de verkeerde informatie had gegeven omdat waarschijnlijk de A codering eerder dan het telefoongesprek geplaats is en deze niet zichtbaar zou zijn geweest voor Mevrouw L .

Laat ik hierbij wel zeggen , Dat een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig is .

Voor de totstandkoming van een mondelinge overeenkomst is een aanbod van de ene partij en de aanvaarding daarvan door de andere partij voldoende voor rechtsgeldige mondelinge afspraak .

Ik heb de mondelinge overeenkomst aanvaard door de zoals afgesproken 100 euro over te maken .

ik heb nog even wat oude brieven van Vesting Finance opgezocht ,

Daar tussen vond ik een brief van 27 Maart 2017 ,

Ik zal de brief even in het kort samenvatten ,

Geachte mevrouw V,

Hierbij ontvangt u een rekeningoverzicht over de periode van 27 februari t/m 26 Maart 2017 .

Hieruit blijkt dat u de betalingen met een totaal bedrag van 70,00 euro nog niet aan ons heeft voldaan. Dit betreft de termijnen van 26 December 2016 , 26 januari 2017 en 27 februari 2017.

( Let wel dat de bovenstaande genoemde ” niet betaalde termijnen ” , ervoor hebben gezorgd dat ik ben aangemeld bij het BKR .!

Maar wat blijkt nu uit mijn eigen administratie dat ik deze termijnen wel betaald heb !

op 21 December 30,00 euro , 26 Januari 30,00 euro , 23 Februari 35,00 euro .

Hoe verklaren jullie dit dan ?

Ik wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd , Terwijl ze fout op fout hebben gemaakt

Verwijdering van de bkr codering

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

Reactie van de melder van de klacht Sammy1986

7 dagen geleden - Helaas wil vf hier mijn klacht niet in behandeling nemen , ik ga er vanuit dat vf dit wel persoonlijk met mij doet of per mail nav mijn klacht naar de klachtenafdeling van hun .

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Sammy1986