Klacht: Onterechte BKR-codering

op 16 augustus 2018 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Vesting Finance houd een vordering jaren lang stil. We waren niet op de hoogte van de codering en schuld. Altijd gewerkt en alles netjes betaald, als deze schuld terecht is en eerder bekend was (in 2012) was hij meteen afgelost.

Bewijs van GBA en loonstrook is al verstuurd aan Vesting Finance. We hebben ons beroeps op het feit dat deze vordering onbekend is en ze moeten aantonen dat hij überhaupt terecht is. Tevens hebben we ons tegelijkertijd beroept op verjaring (dit op advies van Vesting Finance zelf). Tevens willen we in contact met de afdeling BKR van Vesting Finance, om zo tot een oplossing te komen op korte termijn, maar ook hun hebben lange wachttijden.

Tevens door hoge werkdruk en achterstanden zijn wij de dupe van een late reactie op onze e-mails. We hebben tot op heden geen bewijs van het dossier ontvangen, waaruit blijkt dat de vordering terecht is. Waaruit blijkt dat er een achterstand is. Alle stukken zijn van 2013 en 2014. Terwijl persoon in september 2012 is geëmigreerd en werkt eind het buitenland.

Ze kunnen je altijd vinden via GBA, maar als je er niet ingeschreven bent doen ze opeens vaag en blijven ze wel brieven sturen, maar pas 1 a 2 jaar naar verhuizing. Vreemd, als de vordering voor de emigratie was, waarom was er toen niks bekend? Is de schuld opgekocht bij de ING of is de vordering onterecht en kunnen ze het niet bewijzen?

Als BKR-codering wordt verwijderd en snelle reactie. Wachttijden zijn nu 14 werkdagen. En dit kan sneller, vooral in een situatie zoals deze.

Het belang voor het verkrijgen van de hypotheek staat hoger dan het belang van de BKR-registratie.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vesting Finance over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Gemachtigde

4 maanden geleden - Fijn, ik wacht af. Hopelijk heb ik binnen een paar dagen reactie. Ik ben sinds begin augustus al rechtsreeks met jullie bezig.

Reactie van de melder van de klacht Gemachtigde

3 maanden geleden - Klacht: Tot op heden stilte, geen reactie, meerdere keren gemaild en gebeld vanaf eind juli bezig. Ik neem aan dat jullie een lopend dossier niet pas in behandeling nemen 14 dagen na het laatste contact! mvg Gemachtigde

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 31 augustus 2018 om 10:02 geantwoord

Heeft op 31 augustus 2018 om 11:55 geantwoord

Deels, vind de oplossing deels prima, registratie blijft staan. Terwijl die nooit gemeld was. Dus nog van mening onterecht. Bedrag is verjaard,. Dat is een feit en geen oplossing. Geen persoonlijke contact enige een standaard briefje. Erg jammer

Alle klachten die gemeld zijn door Gemachtigde