Klacht: Onterechte afschrijving !

op 20 maart 2017 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

In september 2016 heb ik mij aangemeld bij 123huurwoningen.nl. Op hun site staat dat inschrijven gratis is. Later kom je erachter dat het 20 euro per maand kost, misleiding! Maar binnen 7 dagen kon je afmelden. Ik heb via het contact formulier bij 123huurwoningen.nl een klacht in gediend en het dringende verzoek mijn inschrijving ongedaan te maken. Na mijn verstuurde klacht werd ik doorgelinkt naar een pagina waar ze bedanken voor mijn bericht en binnen 48 uur contact opnemen. Ik heb weken niks gehoord totdat ik een afschrijving van DirectPay zag op mijn bank. Ik heb met hun contact opgenomen en ben ontzettend schoffterig behandeld. Ik heb hierna email contact gehad en uitgelegd hoe de situatie was. Het kon ze niks schelen. Ik heb hun incasso teruggeboekt en heb nooit meer niks gehoord. Geen email, geen brief, geen aanmaningen niks! Tot ik afgelopen week een dagvaarding vond in mijn brievenbus dat ik al maanden verzuim om 20 euro over te maken. Ik he direct gemaild naar het email adres in de brief (webcasso)en vervolgens krijg k een reply van directpay dat ik een bewijs moet insturen van afmelding. Gaan we weer van voor af aan. Maar ook stond in de email als ik direct 100 euro overmaak mag ik de rest in termijnen voldoen. Ze zijn niet goed bij hun hoofd. Ik heb via radar al veel dezelfde verhalen gelezen.

Ik wil naast dat mijn hele onterechte vordering direct ongedaan gemaakt word een excuus ontvangen van zowel 123huurwoningen en directpay !

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 21 maart 2017 om 15:42 geantwoord

Heeft op 21 maart 2017 om 16:32 geantwoord

Op 12-07 heb ik mij ingeschreven bij 123huurwoningen. Het aanmeld formulier geeft aan dat je spreekt over een gratis registratie. Op het moment dat ik reageerde op een woning is mijn inschrijving tegen mijn wil in omgezet naar een premium account. Dit is nooit de bedoeling geweest aangezien ik me enkel aan het oriënteren was en het voor mij heel onduidelijk was dat ik een betaalde dienst met 123huurwoningen aan ben gegaan. Hier is sprake van dwaling door de genoemde partij. Zij zijn onduidelijk op hun website en in hun voorwaarde over de onbetaalde en betaalde dienstverlening en wanneer deze ingaat

Toen ik op 13-07 erachter kwam dat ik een premium account had tegen mijn wil in heb ik op de website via het contactformulier een klacht achtergelaten. Deze klacht hield in dat ik het vervelend vond dat mijn inschrijving om is gezet naar een betaalde dienst en ik gebruik wil maken van de 7 dagen waarin ik dit kan en mag herroepen. Ook gaf ik in de klacht aan dat ik me op andere sites moet aanmelden op het moment dat ik op een woning wil reageren die op hun site sta en dat ik het onplezierig vind dat ik me tig andere sites dubbel moet aanmelden. Bij het klacht formulier vul je je naam en e-mail adres in. Ik heb aangegeven dat ik ingeschreven stond met dat e-mail adres en direct wens op te zeggen. Bij het versturen van het formulier refresht de pagina zich en kwam ik op een pagina uit die aangaf: Bedankt voor uw bericht. We streven ernaar om binnen 48 uur contact op te nemen. Ik heb daarna niks meer vernomen. Toen ik er in september met toeval achter kwam dat door een onbekende partij DirectPay een betaling is gedaan van mijn bank ben ik gaan uitzoeken wie deze partij is. Ik heb toen gebeld en zij gaven aan dat zij incasso’s uitvoeren voor 123huurwoningen.nl. Ik heb aan deze partij uitgelegd waarom ik van mening was dat de incasso onterecht waren en hoe ik telefonisch contact kon opnemen met 123huurwoningen. De dame aan de telefoon was ontzettend onbeschoft. Ik heb later teruggebeld in de hoop een redelijke medewerker van DirectPay te spreken, helaas. Ik kreeg dezelfde dame aan de telefoon. Ik heb toen een e-mail gestuurd op 22-09 met nogmaals mijn verweer. Het enige respons wat ik continu krijg is: heeft u een bewijs van uitschrijving? Nee, die heb ik niet! Zij gaven aan dat zij nooit een e-mail/klachtformulier hebben ontvangen met mijn schriftelijke opzegging.

Uiteindelijk op 3 oktober 2016 kreeg ik van Marvin van Direct Pay een email waarin hij zegt dat ik nog wel een slotsom dien te betalen om dit af te sluiten. Ik heb toen aangegeven dat ik niets betaal omdat ik niks ben aangegaan en eis dat ze mij direct uitschrijven als dit volgens hun niet gebeurd is en ophouden met incasso’s van mijn bank af te schrijven. Als ik volgens jullie al niet eerder was uitgeschreven dan was dit het moment waarop ik in de e-mail een SCHRIFTELIJKE afmelding deed, welke in jullie voorwaarde geldig is! Toch zijn jullie daarna door blijven factureren blijkt uit de brief die ik heb ontvangen met de dagvaarding. In de brief sturen jullie betalingsherinnering en aanmaningen mee die naar Schilderstraat 11 in Den-Bosch verstuurd zouden zijn. Ik heb nog nooit een brief ontvangen op dit adres! Ook kwam ik er gisteravond 20-3 achter dat jullie meerdere incasso’s heb gedaan op:
21-07-2016
19-08-2016
Nogmaals hier ben ik het niet mee eens! 123huurwoningen en zijn diensten en manier van omgang is misleidend. Er is hier duidelijk sprake van dwaling. Daar zal ik als het moet me ook zeker op beroepen in de rechtszaak. Het feit dat ik in oktober duidelijk heb aangegeven dat ik me in juli wel degelijk heb uitgeschreven en als dat niet duidelijk is ik per direct schriftelijke afmelding heb gedaan per email eis. Er is daarna achteraf toch gefactureerd !
Ik ben op internet gaan zoeken naar 123huurwoningen en de samenwerking met Directpay. Websites als Radar, Kassa en Klacht.nl liegen er niet om. Deze partijen gaan vaker zo te werk. Ik heb van alle dergelijke verhalen printscreens opgeslagen en schroom ook niet om deze in de rechtszaak te gebruiken. Ik eis van 123huurwoningen een fatsoenlijk gesprek en oplossing.

Cassandra Tas

Bericht van Directpay

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Tas, Bedankt voor uw bericht, zoals u zelf aangeeft in uw bericht is u inderdaad meerdere malen gewezen op de juiste procedure ten aanzien van het opzeggen zoals deze beschreven staat in de algemene voorwaarden welke u geaccepteerd heeft. U is aangegeven dat zonder opzegbevestiging u er ook niet van uit kunt gaan dat er ook daadwerkelijk "opgezegd"is. De algemene voorwaarden behandelen immers de wijze van opzegging. Let wel, wij begrijpen voor u dat het een en ander mogelijk verwarrend voor u is geweest en wij betreuren uiteraard uw negatieve gevoelens en ervaringen hierin. Ondanks ons begrip hopen wij dat u wel zult begrijpen dat u zelf uiteindelijk verantwoordelijk bent voor het aangaan van een overeenkomst en het actief storneren van betalingen waardoor de vordering is ontstaan. Helaas is deze klacht derhalve ongegrond. Wij begrijpen uiteraard dat u op zoek bent naar een constructieve betaaloplossing en u zult begrijpen dat wij daar graag in mee willen werken. Deze vordering is zoals eerder aangegeven niet meer bij ons (DirectPay) maar bevind zich nu bij incassoburea Webcasso. U kunt hun benaderen voor een eventuele betaaloplossing (en voor eventuele andere vragen welke u mogelijk nog heeft) via telefoonnummer 0180-691630, het dossiernummer bij hen is 8632189. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet,

Alle klachten die gemeld zijn door Cass1987