Klacht: onterechte administratiekosten

op 06 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb bij een Chinese website een bestelling geplaatst van ongeveer 28 euro inclusief verzendkosten.
De Chinese leverancier heeft volgens DHL Nederland verzuimd de verzendkosten apart op te geven, en besluit daarom maar deze verzendkosten op een bedrag van meer dan 100 euro in te schatten, terwijl DHL bekend is met het feit dat dit waarschijnlijk veel te hoog is, en vervolgens aan de douane door te geven dat er BTW geheven moet worden over 142.95.
Deze BTW vermeerderd met 15.70 administratiekosten moet ik afdragen aan DHL om mijn pakket te ontvangen.
Als DHL in China de verzender erop had gewezen dat verzendkosten apart gespecificeerd zouden moeten worden of DHL Nederland mij had gevraagd om deze informatie had het pakket zonder BTW ingevoerd kunnen worden. dat was klantvriendelijk geweest.
Nu heb ik via een ingewikkelde bezwaarprocedure bij de douane de teveel betaalde BTW terug moeten vorderen.
Op zich werkt dit, maar DHL weigert de administratiekosten van 15.70 terug te betalen, terwijl deze als DHL enigszins klantvriendelijk had gehandeld er helemaal geen sprake was geweest van deze kosten.
In mijn ogen wijst alles erop dat DHL op deze manier probeert oneigenlijk extra inkomsten te genereren.

Ik ben tevreden als DHL netjes de 15.70 terug betaalt, en vooral in de toekomst probeert dit soort situaties te voorkomen.
Als ik op internet rondkijk is mijn geval geen uitzondering en in een eerder geval heb ik al eens van een douanemedewerker vernomen dat deze waanzinnig hoge geschatte verzendkosten bij DHL zendingen vaak voorkomen als de verzender is vergeten deze separaat te specificeren.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 11:54 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door llinde