Klacht: Onterecht verhalen van kosten na contract beëindiging

op 27 september 2016 over Bouwbedrijf Geert Veldhuizen in de categorie Bouwbedrijven

Ik was 6 jaar lang huurder van Bouwbedrijf Geert Veldhuizen te Bilthoven. Op 31 december 2015 ben ik verhuisd. De ruimtes zijn in goede staat achtergelaten. Alles is schoongemaakt en daar waar schades waren, heb ik alles netjes hersteld.

6 maanden na einde huurcontract claimt verhuurder de complete bankgarantie van 3 huurmaanden (4673,11 €). Volgens Geert Veldhuizen is het bedrag nodig om de ruimtes in nieuwstaat! terug te brengen. Normale slijtage en veroudering na 6 jaar ziet hij niet. Hij laat mij geen facturen van de werkzaamheden zien en ook niet welke werkzaamheden uitgevoerd zijn. Nu zelfs bijna 9 maanden later vraagt hij ook nog een bijdrage voor vernieuwing van de airco`s die op het einde van de huur door een vakman nog goedgekeurd zijn. Die worden al maanden lang door de nieuwe huurders gebruikt.

Ik ben van mening dat ik aan alle verplichtingen heb voldaan en dat hebben mij 2 makelaars en 1 jurist ook bevestigd. Alsnog heb ik de verhuurder aangeboden 1000,00 € te betalen voor evt. onverwachts gemaakte kosten. Maar 1000,00 € vindt Geert Veldhuizen ‘een jodenfooi’ en daarom gaat hij ongeacht van de gemaakte kosten de complete bankgarantie claimen.

Er is geen openheid, transparantie en constructieve medewerking van het Bouwbedrijf Geert Veldhuizen. Het gaat blijkbaar erom achteraf het maximale eruit te halen. Zo wilde hij voor onderhoud airco’s 975,00 €, bij een vakman was het dan 150,00 €! Een ruitbreuk wilde hij niet via de verzekering van de VVE afrekenen, maar mij als huurder laten betalen.

Ik mag van hem ook naar de rechter gaan als ik niet tevreden ben!? Natuurlijk zal ik dat uiteindelijk doen, maar het is zo zonde van de tijd en de kosten.

Open en transparant communiceren wat voor kosten hij heeft gemaakt en wat realistisch is om na 6 jaar huur op de verhuurder te verhalen.

Alle klachten die gemeld zijn door hkopp