Klacht: Onterecht pakket retour

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Had een pakket die afgeleverd was bij de buren code : KG09894395 en de buren hadden zelf een pakket die retour moest nu heeft de bezorger een fout gemaakt door MIJN pakketje weer mee te nemen voor retour in plaats van die van hun… Op mijn pakket zat GEEN retour sticker of niks op. Had kontact met post.nl en zeggen gewoon : voor standaard pakketten doen wij geen onderzoek. De bezorger is net 20min weg hoeveel moeite is het om de bezorger in kwestie in te lichten en deze alsnog hier langs te sturen? Absoluut de meest waardeloze klantenservice die ik ooit in mijn leven heb gezien

Gewenste Oplossing:

Op zn minst even de moeite doen om toe te geven dat ze fout zitten en om te zorgen dat mijn pakket hier terecht komt en NIET onterecht weer terug naar de USA zodat ik weer bakken vol geld aan bezorgkosten moet betalen. De bezorger in kwestie is letterlijk net 20min weg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Methorst, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat het pakket onterecht retour is gestuurd. Ik reageer graag op uw bericht. U geeft aan dat uw pakket bij uw buren is bezorgd en dat deze het pakket weer retour hebben gestuurd in plaats van hun eigen. Dit is zeer spijtig, ik kijk graag met u mee naar de situatie. De meegestuurde KG-code werkt echter tot mijn spijt niet. Daarom vraag ik u of u een 3S-code heeft waarmee ik kan meekijken naar de situatie. Ik zie uw reactie, inclusief de 3S-code, graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Dragonwrestler

5 maanden geleden - Waar kan ik de 3S code vinden? Ik heb alleen een niet thuis kaart met een KG code erop... het is een pakket verstuurd vanuit USA de enige track en tracé die ik heb is van DHL in de USA en die trackt alleen tot afhandiging bij de douane in nederland

Reactie van de melder van de klacht Dragonwrestler

5 maanden geleden - De code die ik heb van DHL in USA is GM275115280092394420 .... Ik weet niet of u daar wat mee kan

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Methorst, Bedankt voor uw toevoeging, helaas kan ik op deze codes niet vinden. Wellicht kunt u bij de afzender navragen of er een code is die lijkt op AB123456789CD. Daarmee is het mogelijk de zending te traceren. Graag hoor ik van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Dragonwrestler

5 maanden geleden - Heb contact gehad met de afzender in USA en de enige code die hij heeft is de track en tracé nummer van DHL in de USA die ik uw in mijn vorige bericht heb gegeven. Verder is er niets.

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Methorst, Hartelijk dank voor uw reactie. Zowel op uw adresgegevens als op de barcode kan ik geen informatie over uw pakket vinden. Ik wil u daarom verzoeken om alsnog te controleren of u een code ontvangen heeft die er als 'AB1234567CD' uit ziet (wellicht via een verzendbevestiging van de afzender). Mocht u deze code niet kunnen vinden of in uw bezit hebben dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Wellicht kan de afzender navraag doen bij de lokale postorganisatie in het land van herkomst en een passende oplossing met u treffen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Methorst, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Dragonwrestler

5 maanden geleden - Ik heb meerdere keren aangegeven dat de enige informatie die ik heb die 2 codes zijn die ik uw heb gegeven heb contact gehad met de afzender in de USA en die heeft bevestigd alleen die code te hebben van DHL in de USA.. Mijn klacht is dus NIET opgelost echter jullie vragen steeds dezelfde vraag om een andere code die ik niet Heb!

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 februari 2018 om 10:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Methorst,

Uit uw bericht begrijp ik dat u niet in het bezit bent van een andere track & trace code. In dat geval wil ik u doorverwijzen naar de afzender. Uw code: GM275115280092394420 is namelijk geen code dat PostNL gebruikt. Zoals eerder aangegeven kunnen wij alleen codes bekijken die op: AA123456789BB lijken.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 06 februari 2018 om 20:04 geantwoord

Post.nl lijkt het gewoon domweg niet te begrijpen... Er is een pakket bezorgd via DHL (uit de USA) bij mijn buren . Die hebben hem vervolgens per ongeluk met de post.nl bezorger meegegeven als retour ipv hun eigen pakketje. En post.nl blijft maar vragen om een code die niet bestaat. Post.nl is in het bezit van mijn pakketje die geen retour sticker en ook geen gegevens van post.nl heeft omdat hij dus via DHL bezorgd is. Heb meerdere malen contact gehad met de afzender in de USA en die heeft contact gehad met DHL in de USA en in hun systeem staat het pakketje als zijnde bezorgd (omdat hij natuurlijk bij de buren is overhandigd) . Ergens bij post.nl ligt dus mijn pakketje zonder gegevens.... 100% waardeloos

Alle klachten die gemeld zijn door Dragonwrestler