Klacht: onterecht ontvangen portokaart

op 09 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag een portokaart ontvangen van postnl
Er is een pakje naar mij opgestuurd waarvoor ik de verkoper voldoende porto betaald heb 3,95.
Vervolgens ook gewoon door de brievenbus ontvangen .Niets vermeld op het brievenpakketje door postnl
als de verkoper hier te weinig porto opplakt begrijp ik niet dat postnl het verstuurt.
Ik verzend zelf al 8 jaar wekelijks post met postnl pakketpost en brievenbuspost.
als de verkoper mij niet genoeg betaald verzend ik het niet.
Dus begrijp ook niet dat post.nl dit wel doet?
Maar ik heb voldoende betaald dus het resterende bedrag ga ik niet nog eens betalen.
Heelaa weet ik niet meer van wie het is anders had ik u dit doorgegeven.
Hopenlijk wordt dit opgelost ,
Vooral omdat ikzelf goede ervaringen met pakketpost en brievenbuspost heb.
Laat dit dan ook altijd op het postkantoor verzenden.
Zou zonde zijn als ik hierdoor zou overstappen!
m vr gr mevr hammink
Portokaart z11.160429.500700

Ik ben tevreden als postnl de te weinig betaalde porto door een ander niet nogmaals opj mij verhaalt . Want ik heb ze al aan de verkoper betaald.

Ik zou postnl adviseren zulke post niet te verzenden, de afzender vraagt er dan vanzelf om en leert hiervan, en niet over de rug van anderen die hier niets aan kunnen doen. omgekeerde wereld naar mijn mening??

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 mei 2016 om 09:07 geantwoord

Geachte mevrouw Hammink,

Ik begrijp uit uw verhaal dat u een porto kaart heeft ontvangen waar u het niet mee eens bent.

Soms komt het voor dat de machine het pakket als \"te dik\" scant. Daarom worden er extra kosten berekend.
Zou u de kaart zonder sticker retour willen sturen ovv \"afgeboekt in overleg met KS\"? Dan regel ik de rest hier voor u! Excuus voor de verwarring.

Mocht er een herinnering komen, dan mag u deze bij het oud papier deponeren en het dus als niet verzonden beschouwen.

Ik hoop dat ik u hierbij voldoende heb geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door mevr hammink