Klacht: Onterecht negatieve BKR codering

op 22 november 2017 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Voorheen had ik een regeling lopen bij Neckermann, dat verliep altijd zonder problemen. Nooit geen issues oid en ik was hartstikke tevreden. Totdat Neckermann failliet ging en Vesting Finance het overnam. Sindsdien krijg ik maandelijks brieven in mijn huidige adres waarin wordt gezegd dat er een achterstand is met alle dreigementen erbij dat het binnen 5 werkdagen overgemaakt moet worden. Vanaf overneming heb alles afgelost, alleen in het begin van 2017 wegens een ziekte periode door borstkanker en onverwachte kosten door overleden van mijn moeder ivm begraaf kosten had ik moeilijke financiële situatie.
Al heel veel contact gezocht met vesting finance maar personeel is niet in staat om je vriendelijk te woord te staan en samen met je in gesprek te gaan om naar een oplossing.
In februari 2017 had ik voor het laatste contact met vesting finance. Medewerker weigert ELKE betalingsregeling aan te gaan na zelfcontact opgenomen te hebben en me geadviseerd om te wachten op brief van incasso, misschien lukt bij incassobedrijf om een betalingsregeling te kunnen afspreken !!! In augustus 2017 door blokkade van mijn creditcard bij Santander ben ik achtergekomen dat een negatieve BKR heb! Na contact met BKR kwam ik achter dat het over achterstaand van Neckermann gaat. Ik heb dan ook nooit maar ook nooit 1 brief/aanmaning ontvangen van Vesting finance of incassobedrijf. Met grote verassingen hoorde ik dat 3 incassobrieven in mei en april 2017 naar mijn oude adres van 10 jaar geleden is opgestuurd terwijl dat ik tot maart 2017 alle brieven van vesting finance in huidige/goede adres ontvangen had. Ik heb meteen in eind augustus 2017 alle achterstand in een keer uitbetaald.
Nogmaals na aflossing van achterstand heel veel contact gezocht met vesting finance via bellen, mailen en ook via klachtformulier ( volgens medewerker niet ontvangen terwijl dat ik bewijs heb voor goede ontvangst!) om negatieve BKR te vragen verwijderen maar personeel is niet in staat om je vriendelijk te woord te staan en samen met je in gesprek te gaan ondanks een duidelijk fout van administratieve zak van vesting finance. Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit, ze moeten zich echt schamen! zijn genoodzaakt om voor het uiterste te gaan, en naar de rechter toe te stappen, of dynamiet Nederland in te schakelen als de codering niet herzien word. Dossiernummer: 17027119

Verwijderen van de BKR codering zodat wij door financiële instellingen niet als wanbetalers/criminelen worden gezien voor een achterstand van 237 euro !!!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 19 december 2017 om 10:34 geantwoord

Heeft op 19 december 2017 om 19:45 geantwoord

Bedankt voor uw reactie maar helaas klopt uw reactie niet.
1- ik heb geen brief in november ontvangen heb betreft mijn klacht. Volgens uw medewerker via mijn telefonische contact heeft vesting finance geen klacht van mij ontvangen had!
2- Op de brief van vesting finance staat \" als de achterstallige betaling niet binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief is voldaan of binnendienst termijn een betalingsregeling is getroffen, wij uw betalingachterstand bij BKR zullen melden. Ik had binnen afgesproken termijn met vesting finance contact gehad om betalingsregeling te kunnene afspreken maar dit was niet mogelijk terwijl dat deze wel op de brief staat. Volgens uw medewerker kon ik wel wachten op de brief van incassobureau om een betalingregeling te afspreken. Ik had toen niks gehoord over meding bij BKR anders had ik van iemand deze bedrag had geleend ondanks dat ik dit heel erg vind.
Als nodig kan ik misschien de historie lijst van mijn telefonisch contact met vesting finance van Tele 2 aanvragen.

Ik Hoop dat ik nog een eerlijk antwoord van Vesting Finance mag ontvangen.ik vind deze melding bij BKR helemaal niet \" terecht\" en ik verwacht dat vesting finance zelf een oplossing zoekt om deze onterechte registratie te verwijderen.

M.Tawasoli

Alle klachten die gemeld zijn door M.Ta